Két évvel ezelőtt Lázár János közlekedési és építésügyi miniszternek az volt a feladata, hogy leállítson szinte minden olyan beruházást, amivel a fideszes országgyűlési képviselők kampányoltak. Ezek közé tartozott az M1-es autópályát Esztergommal összekötő M100-as autóút, amelyről akkor azt mondta Lázár, hogy “kuka”. A két évvel ezelőtt 345 milliárdba kerülő útépítés most ismét előkerült, a térség országgyűlési képviselőivel beszélte át a miniszter. Van már építési engedély, a kormány pedig idén kiírja a feltételes közbeszerzési eljárást. Egy lépéssel közelebb került tehát Orbán Viktor 10 évvel ezelőtti ígéretének megvalósulása.
Az ígéret szép szó…
Hiába ígérte meg 2014-ben Orbán Viktor a Suzuki japán elnökének az M100-as út építését az M1-es és Esztergom között, 2022-ben kukába kerültek a tervek. Lázár János, építési miniszter a 2022-es tihanyi Tranziton elmondta, hogy összesen 2100 milliárd értékű beruházást függesztettek fel az országban. Ezek között rengeteg budapesti és agglomerációs projekt volt, sokra még EU-s pénzek is érkeztek, ezeket az Orbán-kormány visszautalta inkább Brüsszelbe. Az M100-as út is a miniszter által 2022-ben kukázott beruházásoknak nevezett, azaz leállított projektek listájára került. A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 252 ezernél is többen követnek minket.
345 milliárd és sokkal több
Ahogy azt az elsők között megírtuk itt a BudaPestkörnyéke.hu hírportálon már 2022-ben sem tűnt olcsónak az M100-as gyorsforgalmi út. A közbeszerzési eredmény szerint a 32,3 kilométeres, kétszer kétsávos utat akkor 345 milliárd forintba került volna. Ez az összeg azóta biztosan emelkedett.
A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!
Lázár szerint is drága lesz
Nagyon drága lesz az M100-as, erre a minap Lázár János is utalást tett, amikor találkozott a térség országgyűlési képviselőivel, hogy átbeszéljék a projektet és a réges-rég elfogadott nyomvonalat. Lázár most nem mondott konkrét összeget, csak utalást tett arra, hogy ez bizony drága lesz. Így fogalmazott erről a közösségi oldalán: “Az útépítés nehézségét és magas költségeit mindennél jobban szemlélteti, hogy Magyarországon ritkán szükséges műszaki megoldásokra, így 3 alagútra és több völgyhídra is szükség lesz a kivitelezés során.”
A zsámbéki polgárok örülni fognak
A négysávos gyorsforgalmi út nyugatról kerüli el a Zsámbéki-medence településeit, tehermentesítve a 102-es utat és a környező településeket az átmenő forgalom alól. Ha elkészül nem kell az óriási kamionoktól félni a Zsámbékon, Tökön, Perbálon és a Tinnyén élőknek, talán a házaik sem fognak tovább repedezni a falvakon átrobogó monstrumok miatt.
M0-ás hiányzó szakasza
Az M100-as gyorsforgalmit az M0-ás hiányzó nyugati szakaszának is lehet tekinteni. Ezt mutatja az alábbi ábra. Ha ránézünk, gyorsan érthető a 10-es út mellett élők aggodalma: Ha az M100-as előbb épül meg az M10-esnél, hatalmas forgalom ömlik a jelenleg is túlterhelt 10-es útra. Akkor 10 ezren kérték petícióban az Orbán-kormánytól, hogy minél előbb építsék meg az M10-est, különben Pilisborosjenőre, Solymárra, Pilisszentivánra, Pilisvörösvárra, Piliscsabára, Tinnyére, Perbálra, Piliscsévre, Csolnokra, Kesztölcre és Dorogra óriási forgalom fog zúdulni.
A „nagy körgyűrű” terve
Nem áll jól az M10-es út
2022-ben a Budapestkörnyéke.hu hírportál kérdésére válaszolva az azóta megszűnt Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. közölte: az M10 gyorsforgalmi út Budapest-Kesztölc teljes szakasza rendelkezik környezetvédelmi engedéllyel. Építési engedélyünk csak az Üröm-Solymár (4 km) szakaszra van, félpályás (2×1 sáv) kiépítésre. Jelenleg tervezés nincs folyamatban. Ezt ne hagyd ki: Élhetetlen települések, őrületes forgalom – látványos videó készült az M100, M10, M0 és a 10-es út kapcsolatáról
Minden mindennel összefügg
Budapest és környékének közlekedési infrastruktúrája annyira komplex, hogy szinte minden érint mindenkit. Az M100-as esetében építenek egy utat Bicske és Esztergom között, ennek jelentős hatása lesz egy Solymáron vagy Piliscsabán élőre is. Nem csak azért, mert ők is használhatják, hanem mert a kutatási adatok szerint a településükön rengeteg kamion fog megjelenni. Úgy tűnik az országgyűlési képviselőknek hosszútávon is lesz dolga és persze ígéret-muníciója a jövőben esedékes választási kampányokhoz.
A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 252 ezernél is többen követnek minket.
Kiemelt kép: Lázár János és a környék képviselői átbeszélik az M100-as utat – Forrás: Facebook/Lázár János