Völner Pál szerint ő találta ki, hogy emeletes vonatok járjanak az esztergomi vasútvonalon, de erre csak azért volt szükség, mert az utasok nem akarnak sokat gyalogolni, ezért inkább a vonat elején tömörülnek.
Lehallgatták
A korrupcióval vádolt államtitkár erről egy lehallgatott telefonbeszélgetésben beszélt Schadl Györgynek. A MÁV szerint azért kellettek az új vonatok, mert tíz év alatt majdnem háromszorosára nőtt az utasok száma, és a régi vonatokon már nem fértek el. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
A vonatok közel fele emeletes
Nyugati Pályaudvar és Esztergom vonalon naponta 80 járat jár. Ebből 37-szer, a reggeli és délutáni csúcsban, emeletes vonatok közlekednek. Az első ilyen kocsik 2021. november 2-án indultak el a vonalon, fedélzetükön kormánypárti politikusokkal – írja az RTL.
Ő ötlete volt
Köztük volt Völner Pál is, Esztergom országgyűlési képviselője. A Schadl-ügy nyomozati anyaga szerint néhány nappal korábban beszélt erről is a végrehajtói kamara elnökének. Azt mondta, az ő ötletére vették meg a vonatokat, mert Németországban és Romániában már utazott ilyenekkel.
A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!
Utasok a hibásak
Szerinte az utasok viselkedése miatt volt szükség a beszerzésre. „Hiába van elég hosszú, hogy mindenki elférne, mindenki az elejére ül be, tudod, hogy amikor beér a pályaudvarra, akkor ne kelljen neki gyalogolni” – hangzik el a felvételen. A MÁV szerint viszont azért volt szükség az emeletes szerelvényekre, mert korábban annyi utasuk volt, hogy fel se tudtak szállni a vonatra.
Durva növekedés
„2012-ben az éves ingázószám, tehát akik az esztergomi vasútvonalon használták a vonatokat, kb. 2,4 millió volt, és ez a szám évről évre folyamatosan nőtt. A tavalyi évben már mintegy hatmillióan használták a vonatokat az esztergomi vasútvonalon” – tudtuk meg Biber Anett-től a MÁV szóvivőjétől.
Még több hely
A korábbi motorvonatokon legfeljebb 400-an tudtak leülni, ez pedig már nem volt elég. Az emeletes vonatokon 600 ülőhely van, így a reggeli csúcsban ötezer utast is kiszolgálnak.
Emeletes vonat
A MÁV-Start a kormány döntése nyomán még 2017-ben kötött keretszerződést a gyártó Stadlerrel a nagykapacitású, korszerű, 600 ülőhelyes, emeletes szerelvényekre, és 2019-ig mind a 40-et le is hívták, az utolsónak 2022 végéig kellett megérkeznie, ez teljesült most.
200 milliárd forint
A negyven új motorvonat révén 24 ezerrel bővült az ülőhely-kapacitás, az európai uniós és kormányzati támogatással több mint 200 milliárd forintból beszerzett Kiss-flotta a magyar vasút elmúlt évtizedeinek legnagyobb járműfejlesztési programja.
Elővárosi vonalakon járnak
A legfiatalabb magyar Kissek a többihöz hasonlóan elsősorban a legforgalmasabb budapesti elővárosi vonalakon állnak szolgálatba. Több emeletes motorvonat jár majd a győri vonalon, és a hatvani vonalon is megjelennek.
Szeretik az utasok
A nálunk újdonságnak számító, akadálymentes, jól gyorsuló, emeletes szerelvényeket azonnal megkedvelték az utasok, klimatizált utastér, elektromos csatlakozók, hangos és monitoros utastájékoztatás, vákuumvécé – minden bennük van, aminek a 21. században egy korszerű vonatban benne kell lennie. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Kiemelt kép: illusztráció