A 10-es út mellett élők nem bírják tovább, látványos akciókkal akarják elérni, hogy minél előbb megépüljön az M10-es gyorsforgalmi út. Az ügybe beleállt a Pilisvörösváron működő civil egyesület, a Tegyünk Együtt Vörösvárért Egyesület (TEVÖ). Aláírásgyűjtéssel egybekötött petíciót juttat el hamarosan a legmagasabb kormányzati döntéshozóknak az M10-es megépítése érdekében, és ha kell útlezárásra is hajlandóak lesznek.

Néhány napja megírtuk itt a BudaPestkörnyéke.hu agglomerációs hírportálon, hogy Varga Mihály pénzügyminiszter gyakorlatilag bejelentette, hogy az M0-ás hiányzó szektora nem az eddig ismert, városhoz közeli nyomvonalon, hanem attól távolabb épül meg.

Az M1-est bicskei szakaszától Esztergomig megépülő M100-as út lesz az M0-ás hiányzó szakasza. Ahhoz azonban, hogy az út hozzácsatlakozzon az M0-ás északi végéhez, tehát a Megyeri hídhoz, szükség lenne a 10-es út fejlesztésére, vagy egy új M10-es gyorsforgalmi útra.

Az M0-ás forgalmától is félnek

A TEVÖ egyesület attól tart, ha az M100-as előbb lesz kész az M10-esnél, akkor a jelenleg is roppant forgalmas 10-es út menti települések az óriási átmenő forgalom miatt teljesen élhetetlenné válnak.

Ahogy az M0-ás hiányzó szakaszának áthelyezésével  várható volt, feltekerték a hangerőt a 10-es út menti települések lakói. Nagy a tét, hiszen ha már feléjük fog menni az M0-ás, akkor legalább annyit profitáljanak belőle, hogy a 10-es úttal nagyrészt párhuzamosan épüljön egy M10-es út.

Megkérdezik, hogyan demonstráljanak

A TEVÖ egyesület aktivistái első körben megismernék a környéken élők véleményét, aztán pedig akcióba is lépnének.

A környéken élőktől azt kérdezik egy online szavazólapon, hogy miként hívják fel a figyelmet a 10-es út tarthatatlan helyzetére. A válaszok között szerepel a flashmob, fél,- és egészpályás útlezárás valamint élőlánc lehetősége.

A 10-es út hat településén szeretnének látványos akciót: Pilisborosjenőn, Pilisvörösváron, Piliscsabán, Pilisjászfalun, leányváron és Dorogon.

Az egyesület kérdőívét itt lehet elérni. Ahogy eddig, ezután is kiemelten figyeljük az M0-ás, M100-as és az M10-es út építése körüli fejleményeket. Korábbi cikkeinket itt lehet elérni:

Végleg eldőlt: Nem a budai hegyekben, hanem távolabb épül meg az M0-ás nyugati szakasza

Nem épül zajvédő fal az M0-ás hiányzó szakaszaként emlegetett M100-as út mentén

Egyre nagyobb a nyomás: Inkább az M1-es és az Esztergom közötti út legyen az M0-ás hiányzó része

Kiemelt kép: BudaPestkörnyéke.hu montázs, illusztáció