A Tisza Párt elnöke, Magyar Péter nyílt levelet osztott meg a közösségi oldalán, melyben kifejtette, hogy a vasúttársaság ahelyett, hogy fejlődött volna az utóbbi években, válságba sodródott. Szerinte ennek az Orbán-kormány az oka, amely az elmúlt 14 évben válságba sodorta az államvasutakat, pedig sok ezer milliárd forint EU-s pénz érkezett Magyarországra, de azt vagy ellopták vagy rosszul használták fel.

Vonalbezárások

A MÁV válsága nem az elmúlt hónapokban kezdődött, hanem évekkel, sőt kormányokkal ezelőtt, amikor mindenki megpróbálta kispórolni a pénzt a vasúttársaságból, mondván közutakat kell inkább fejleszteni. Ennek részeként minden kormány behazudta a MÁV fejlesztését, de valójában főleg vonalbezárások történtek. Ezt vetik a magát vidékbarát kormánynak mondó Orbán-kormány szemére is. A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 252 ezernél is többen követnek minket.

Vidékbarátnak hazudják magukat

Legutóbb a korábbi közlekedési államtitkár, Vitézy Dávid vágta a Lázár János és a kormány fejéhez, hogy a vidékfejlesztés során eddig 10 vonalat zártak be. Magyar Péter így fogalmaz ezzel kapcsolatban a közösségi oldalán: “Önök vidékbarátnak hazudják magukat és sorra zárják be a vasúti szárnyvonalakat.”

Korlátlan hatalom és uniós források

A Tisza Párt vezetője 16 pontban felsorolta, milyen állapotban van most a MÁV. Így fogalmaz a nyílt levelében: “Önöknek 14 éve volt, korlátlan hatalommal, ezer milliárdos uniós forrásokkal. A MÁV nemhogy nem fejlődött, hanem soha nem látott válságba sodorták. Ide már az ötpontos akciótervek nem lesznek elegendőek. A vonat nem vár. És a magyar emberek sem. Elég volt!” – írja Magyar Péter.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!

5 év és 8 hónap késés

Ezt követően a politikus részletesen kifejti a 16 pontját: Körülbelül hárommillió percet, vagyis öt év nyolc hónapot késtek a MÁV vonatai 2023-ban, ami a számítási módszertan szerinti 2017-es bevezetése óta a legrosszabb eredmény, úgy, hogy a hat perc alatti késések nem is számítanak bele a statisztikába. A héten volt olyan nap, amikor a főváros mindhárom fejpályaudvara képtelen volt utasokat fogadni.

Vállalhatatlan körülmények

Magyar Péter szerint rengeteg honfitársunknak okoz kellemetlenséget és munkaügyi problémákat a vasút működésének kiszámíthatatlansága. „A késések miatt egyre többen veszítik el a munkájukat. A vasúti dolgozók jelentős része vállalhatatlan körülmények között kénytelen dolgozni (néha 50 fok feletti hőmérséklet van a mozdonyokon, vasúti kocsikban és a személyzeti helyiségekben, az alapvető higéniai körülmények hiányában, ágyipoloskás rozoga kanapékon, illemhely nélküli helyiségekben kénytelenek “pihenni” a vasutasok).”

Romos és életveszélyes

„2024-ben a nagy múltú Magyar Államvasutak állomás- és kiszolgáló épületeinek jelentős része romos, életveszélyes állapotban van, húsz évvel az uniós csatlakozásunk után. A kormány óriási összegeket szór el vasúti presztízs beruházásokra, miközben az ország jelentős részén 50-60 éves mozdonyok és vasúti kocsik várják az utasokat. A HÉV szerelvényekről nem is beszélve” – teszi hozzá a politikus, majd így folytatja:

Oligarchák

„A MÁV illemhelyeinek jelentős része a legalapvetőbb higéniai követelményeknek sem felel meg, miközben önök sok tízmilliárd forintot szórnak ki azok “takarítására” és őrzésre a Nemzeti Együttbűnözés Rendszerének oligarcháknak erre. A MÁV vonalain szerte az országban szeméthalom és méteres parlagfű mezők/erdők láthatók, megszegve több vonatkozó jogszabályt, veszélyeztetve több millió honfitársunk egészségét. Önök vidékbarátnak hazudják magukat és sorra zárják be a vasúti szárnyvonalakat.”

Propaganda

Magyar Péter hozzáteszi: „Önök az egészségügyi kormányzáshoz hasonlóan inkább arra fordítanak energiát, hogy tiltsák a MÁV területén a fotózást és a videózást, valamint, hogy mindenhol elérhető legyenek a NER propagandakiadványai, mintsem arra, hogy a vasút alkalmas legyen az alapvető közfeladatai ellátására. 2024-ben a MÁV vonalainak, szerelvényeinek, alul- és felüljáróinak, épületeinek döntő többsége nem akadálymentesített, így milliónyi kerekesszékes, idős, vagy babakocsit toló honfitársunk eleve elesik a vasúti közlekedés használatának lehetőségétől.”

Nagyon drágán dolgoznak a kormány kedvenc cégei

„Miközben szerte Európában épülnek a gyorsvasutak, nálunk tavaly a legfontosabb vasútvonalon is 30 km/óra volt a sebességkorlátozás. Van olyan vonal, ahol az átlagsebességgel alacsonyabb a 170 évvel ezelőttihez képest. Van, ahol egy sportos honfitársunk 20 kilométeren lefutotta a vasutat. A szükséges karbantartás hiánya miatt egyre növekszik a balesetveszély a MÁV vonalain. A vasúti infrastruktúra fejlesztése és karbantartása sokszor a piaci ár és a szomszédos országok árszínvonalának többszöröséért történt. A százmilliárdos különbözet a Nemzeti Együttbűnözés Rendszerének oligarcháihoz került, ezen források hiánya pedig ellehetetleníti a vasút legszükségesebb fejlesztéseit is.”

Elégetett közpénzek

Magyar Péter azt is leírja, hogy az Európai Unió óriási forrásokat bocsát a tagállamok rendelkezésére a vasúti fejlesztésekre. „Önök ahelyett, hogy már két éve megkezdték volna a létfontosságú fejlesztéseket az uniós forrásokból, inkább százmilliárd forint közpénzt égettek el az Unió elleni propaganda oltárán és nem vállalják a szükséges korrupció ellenes intézkedéseket és ezért hazánk elesik a fejlesztési forrásoktól. Önök szinte minden, korábban tervezett, megígért, létfontosságú fejlesztést leállítottak, miközben számolatlanul szórják a haveroknak a százmilliárdokat.”

Elég volt!

„Elég volt!” – szögezi le Magyar Péter, aki nyílt leveléhez hozzáteszi: „Az ország egyik legnagyobb pályaudvarán nem hogy digitalizálva nincs a váltóálítás, de még automatizálva sincs. 1929 óta kézzel történik a váltók állítása a képen látható épületből” – írta az alábbi posztban az ellenzéki politikus. A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 252 ezernél is többen követnek minket.

Itt van Magyar Péter posztja

Kiemelt kép forrása: Facebook/Magyar Péter