Nagyszabású építkezések formálják át Kelenföldet. A pályaudvar nyugati oldalán a Budapest ONE különleges, hullámos formavilágával míg a vasút túloldalán az Etele Plaza épül. A környék fejlődését tovább növelheti a dél-budai “szuperkórház”, illetve egy multimodális eszközváltó csomópont tervezett megvalósítása.

A kelenföldi pályaudvar és környéke a 2014-ben elkészült felújítási munkák óta folyamatosan fejlődik, melyben a 4-es metró végállomása is kiemelt szerepet játszik. Kelenföld egy nagyszabású városfejlesztési folyamaton megy keresztül, melynek részeként több jelentős beruházás is zajlik.

Meglepő, mekkora ereje van a Budapestkörnyéke.hu agglomerációs hírportálnak! Havi 300 ezres cikkelérésünk jelentősen felpörgeti a bizniszt. Az Üvegtigrisnek már segítettünk, itt a válasz arra, hogyan csináltuk.

Az Infostar.hu oldalon megjelent írás jól összefoglalja mire lehet számítani a Kelenföldi pályudvar környékén az elkövetkező években.

Mint írják, a fenntartható megoldásairól ismert építész cégcsoport, a Paulinyi-Reith & Partners által a területre tervezett épületek bár nagyban eltérnek egymástól, ki is egészítik egymást.

A vasút egyik oldalán, az Etele tér szomszédságában épülő Etele Plaza a lakótelep házai közé ágyazódva a környék kiemelt kereskedelmi és szabadidős intézménye lesz. A minden irányból jól megközelíthető épület homlokzati kialakítása visszafogott, mégis jól látható.

Kapcsolódó cikkünk:

Megnéztük hogyan halad az Etele Pláza építése, amely fontos lesz a dél-budai agglomeráció számára is

A vasút túloldalán, a főváros nyugati kapujának szánt Budapest ONE irodaház első ütemének építkezése zajlik. Az épület szokatlan, szalag formája a parametrikus tervezéssel támogatott optimalizálás eredménye.

Az épület alaprajza és homlokzata úgy lett kialakítva, hogy a lehető legkedvezőbb beépítést tegye lehetővé. Az üveghomlokzatnak köszönhetően igen magas lesz a természetes megvilágítás aránya a belső terekben, az előregyártott homlokzati panelek pedig a kivitelezés pontosabb ütemezhetőségét és gyorsaságát segítik.

A körpanorámás épület értékét tovább emeli a hangszigetelt belső udvar, ahol vízfelületek, nagy fák, köztéri szobrok és képzőművészeti alkotások között relaxálhatnak az iroda dolgozói és a környékbeliek egyaránt.

A megrendelő által meghatározottakhoz képest például 120 parkolóhellyel több fog elkészülni a Budapes ONE-hoz kapcsolódóan, miközben kerékpártárolóból majdnem kétszer annyi valósul meg. Mindezeken felül az irodakomplexum tervezési munkálatai során a kialakításra kerülő közösségi terek méretére is kiemelt hangsúlyt fektettek, így összesen több mint 1000 négyzetméter közösségi használatra tervezett tér épül majd meg.

Kapcsolódó cikkünk:

Ez téged is érinthet! Ilyen lesz az új dél-budai szuperkórház

A vasút két oldalán megvalósuló két épület funkcióiban kiegészíti egymást. Az Etele Plaza a környék lakói mellett a Budapest ONE mintegy 6-10 ezer dolgozója számára biztosít majd kikapcsolódási, vásárlási, étkezési és egyéb szolgáltatási hátteret, illetve válhat Budapest nyugati szolgáltatási kapujává.

2013-ban a Budapest ONE irodaház és a vasútállomás közötti területre a Budapesti Közlekedési Központ egy multimodális eszközváltó csomópontra is kiírt tervpályázatot, melyet a Paulinyi-Reith & Partners nyert.

A tervek szerint a metróaluljáró feletti buszpályaudvar és az 500 férőhelyes P+R parkoló a terepviszonyokat kihasználva szintben elkülönülne a kerékpáros és gyalogos közlekedéstől. Így – a vasútállomással kiegészülve – az ország legnagyobb nyugat-európai színvonalú multimodális közlekedési csomópontja jöhetne létre. Az elkövetkező években a környék fejlődését tovább növelheti a dél-budai szuperkórház megépülése.

Kiemelt kép: Paulinyi-Reith & Partners