Kijöttek a Tesco friss üzleti eredményei. Ebből kiderül, hogy egy év alatt brutális, 21,5 milliárd forintos veszteséget könyvelt el a cég. Ha így folytatják kizárt, hogy hosszú távon megérje a külföldi tulajdonosnak pénzt tennie a magyar Tescoba. A magyar vezetők szerint hosszútávon terveznek, de hosszú távon ki akar a nyakába ekkora veszteséget? Mi a baj a Tescoval? Már nem trendi?

Kevesebben járnak város széli szupermarketekbe

A kék-piros-fehér színekkel dolgozó Tesco úgy tűnik már nem túl trendi, különösen, ha a legnagyobb versenytársak kinézetével mérjük össze, ráadásul az emberek már nem akarnak a város szélére kimenni egy hatalmas szupermarketbe, hogy ott órákon keresztül ténferegjenek. A fogyasztói viselkedés megváltozása a pénztárcával függ össze. A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 252 ezernél is többen követnek minket.

Közelebbi boltokba járunk

“Amikor jóval kisebb lett a magyar emberek elkölthető jövedelme, akkor a nagy, város széli, óriási választékkal rendelkező hipermarketek, mint a Tesco hátrányba kerültek azokhoz a boltokhoz képest, amik fizikailag közelebb vannak a vásárlókhoz – tájékoztatta a Pénzcentrumot a vállalat.

Nem csak élelmiszer

A Tesco véleménye szerint a jelenlegi gazdasági környezetben a kisboltoknak és a diszkontoknak, akik jellemzően közelebb helyezkednek el az emberekhez, előnyük van, ráadásul a Tescóban nem csak élelmiszert árulnak, a bevételeik jelentős része tartós fogyasztási cikk, amelyből most szintén kevesebbet vesznek az emberek.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!

Pocsék év

A vállalat tájékoztatása szerint a tavalyi évük finoman szólva sem volt egy jó év, a lendületük azonban nem állt meg, hosszú távon terveznek Magyarországgal. A tavalyi rendkívüli évben például az óriási veszteségek ellenére 15 milliárd forintot költöttek az áruházaik felújítására, amivel összesen 50 áruházat újítottak fel. 

Nem mindenki veszteséges

A többi nagy bolthálózat sem áll túl fényesen. A 2023-as gazdasági évre nézve nagyobb profittal tudott zárni a Penny, a Coop, de a CBA is, sőt még a REÁL is. Nem sokkal volt pluszba, de azért pluszba maradt az Auchan is, viszont az Aldi majdnem 10, miközben a Spar 18 milliárdos veszteséget hozott össze. 

Kirúgják a magyar vezetőket?

Nagy kérdés, hogy abban az esetben, ha egy áruházlánc pár éven keresztül sem tud nyereséget felmutatni, a külföldi tulajdonosok mit szólnak? Elzavarják a magyar menedzsmentet, vagy kivonulnak Magyarországról? Egy biztos: hosszútávon senki sem akar veszteséges bizniszt fenntartani. A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 252 ezernél is többen követnek minket.

Kiemelt kép: Dunakeszi tesco – Fotó: BudaPestkörnyéke.hu