Kerékpársáv nem lesz, ellenben ültetnek 35 fát. Megújul a pesti alsó rakpart Kossuth tér és Margit híd közötti szakasza. Ezt Karácsony Gergely, főpolgármester jelentette be a közösségi oldalán.

Közbeszerzést írtak ki

A mai napon, 2021. február 12-én megjelent a „Budapest, Pesti rakpart északi irányba történő rendezése, gyalogos sétány kialakítása Kossuth Lajos tér – Jászai Mari tér közötti szakaszon” tárgyú, uniós eljárási rend szerinti nyílt közbeszerzési eljárás felhívása, 2021/S 030-071025 számon az Európai Unió Hivatalos Lapjában. A közbeszerzési eljárás eredményeként megkötendő szerződés célja, hogy megteremtse a pesti alsó rakpart Parlament és Margit híd közötti szakasz eddig hiányzó gyalogos kapcsolatát, derül ki a Főpolgármesteri Hivatal által megküldött közleményből. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el!

A tervek átszabása

Az eredeti tervek még az előző városvezetés idején, az úszó világbajnoksághoz kapcsolódóan készültek, de mivel nem egyeztek az új városvezetés elvárásaival, ezért a projekt műszaki tartalmának felülvizsgálata, a tervek átterveztetése mellett döntött a Fővárosi Önkormányzat.

FRISS! 20 éves férfi a koronavírus járvány egyik legfiatalabb áldozata, meghalt egy 28 éves nő is az elmúlt napon

Gyalogos sétány kialakítása

A főváros a tervezés során szélesítette a gyalogos felületeket, növelte a sebességkorlátozással érintett szakasz hosszát, kivette a szalagkorlátod az útpálya mellől és talajkapcsolatos fák ültetését kérte. A meglévő út felújításával egyidőben összefüggő, 4-5 méter széles gyalogos sétányt alakít ki a főváros a forgalom 30 km/h-s csillapításával. A Városháza ütemterve alapján az építkezés idén júniusban kezdődhet, és a Főváros és a Kormány megállapodása alapján a projektet 2021. december 31-ig szükséges befejezni.

Ezt mondja a főpolgármester-helyettes

Kerpel-Fronius Gábor főpolgármester-helyettes Facebook-posztjában úgy fogalmazott, „számos európai városhoz hasonlóan Budapesten is megvalósítható egy zöldebb, élhetőbb, az autók mellett a gyalogosoknak, sétálni, nézelődni vágyóknak is biztonságos teret hagyó rakpart.”

Karácsony Gergely ezt írta a posztjában

“Budapest egyedülálló adottságokkal rendelkező város, ám ezt sok szempontból nem tudjuk kellőképpen kihasználni. A Duna-part talán a legjobb példa erre: bár a folyó meghatározza a város képét, a partjáról világörökségi panorámában gyönyörködhetünk, a legtöbben ezt leginkább csak akkor tesszük, amikor épp az autóban ülve, dugóban araszolunk valamelyik rakparton.Márpedig semmi nem indokolja, hogy ez így legyen: számos európai városhoz hasonlóan Budapesten is megvalósítható egy zöldebb, élhetőbb, az autók mellett a gyalogosoknak, sétálni vagy biciklizni vágyóknak is biztonságos teret hagyó rakpart.”

Így fog kinézni

“A rakpartok gyalogosbarát megújítását első lépésben a pesti alsó rakpart Kossuth tér és a Margit híd közötti szakaszon kezdjük el, a mintegy 500 méter hosszú szakasz hiányzó gyalogos kapcsolatának megteremtésével. A tervek tavalyi év elején érkeztek be a hivatalba, de mivel ezek még az előző városvezetés elképzeléseit tükrözték, és nem egyeztek az új városvezetés elvárásaival, ezért a projekt áttervezése mellett döntöttünk. Ennek során szélesítettük a járdát, növeltük a forgalomcsillapított szakasz hosszát, kivettük a szalagkorlátot az útpálya mellől, és talajkapcsolatos fák ültetését kértük. A meglévő út felújításával egyidőben összefüggő, 4-5 méter széles gyalogos sétányt alakítunk ki a forgalom 30km/h-s csillapításával. A gyalogos sétány arculata a rakpart Parlament előtti szakaszának kialakításához fog illeszkedni, gránit kockakő burkolattal, emellett a projekt során 35 db talajkapcsolatos fát is ültetünk a sétány mentén.”

Átalakításokra lesz szükség

“Annak érdekében, hogy a sétánynak helyet tudjunk biztosítani, a Markó utcai lehajtó támfala is átépítésre kerül a műemlékvédelmi előírások figyelembevételével. Bár elkötelezettek vagyunk a kerékpározás feltételeinek javításán, a rakpart ezek szakaszának szűk keresztmetszete nem teszi lehetővé a kerékpársáv kialakítását, így a kerékpárosok továbbra is a felső rakpartot tudják igénybe venni a biztonságos közlekedéshez.” – írja.

Mérföldkő

“A mai napon megjelent nyílt közbeszerzési felhívás a kivitelezési munkák elvégzésére, így egy újabb mérföldkőhöz érkezett a projekt megvalósítása. Az építkezés ütemterv szerint idén júniusban kezdődik, és 2021. december 31-én tervezzük befejezni.Bízunk benne, hogy a megújuló rakpart minden budapestit közelebb hoz a városához.” – derül ki a főpolgármester posztjából. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el!

Kiemelt kép: Rakpart