A budapesti HÉV-flotta elöregedett, de ez nem két napja derült ki – mondja Hegyi Zsolt, a MÁV új vezérigazgatója. A nagyfőnök szerint következő öt-nyolc évben a MÁV-nak legalább 1500 milliárd forintra volna szüksége a teljes vasúti járműpark modernizálásához.

HÉV-balhé

Ahogy arról az elsők között itt a BudaPestkörnyéke.hu hírportálon beszámoltunk HÉV-járatritkításról szóló vitába keveredett egymással Lázár János, közlekedési miniszter és a korábbi közlekedési államtitkár, Vitézy Dávid. A hírek arról szóltak, hogy az elöregedett szerelvények és az alkatrészhiány miatt kevesebb szerelvény közlekedhet, vagyis ritkítani kell a járatokat. Ebből lett balhé. A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 252 ezernél is többen követnek minket.

Lehülyézett közlekedési államtitkár

A miniszter durván beszólt Vitézynek, aki szintén rendesen kiosztotta a minisztert, majd később az aktuális közlekedési államtitkárt, Nagy Bálintot, akit egyesek lehülyéztek a nyilvánosság előtt. A HÉV-ek üzemeltetése a MÁV-hoz tartozik, így meglepő, hogy eddig mindenki megszólalt a HÉV-ek ügyében, kivéve a nemrég kinevezett új MÁV vezérigazgatót, Hegyi Zsoltot.

Ideje lenne megszólalni

A fiatal MÁV-vezér a kormányközelinek tartott Index hírportálon adott interjút. Vélhetően szóltak neki, hogy ideje lenne már megszólalni, ezért a HÉV-ügyet is érintették. Ezzel kapcsolatban Hegyi Zsolt így fogalmazott: “Járműhiány van, döntés még nincs, megoldás viszont lesz, röviden így tudnám összefoglalni a helyzetet.” – mondta, majd így folytatta:

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!

Elöregedett HÉV-flotta

“Az, hogy a HÉV-flotta elöregedett, nem két napja vagy két éve derült ki, hanem évtizedek óta kiszámíthatóan tudni lehet. Erre a kihívásra nem politikai, hanem szakmai választ kell adni, én legalábbis csak ilyet tudok. A helyzet kezelésére olyan megoldást keresünk, ami a legforgalmasabb időszakokat és vonalakat nem érinti.” – tette hozzá a MÁV nagyfőnöke.

Cáfol a MÁV-vezér

Hegyi Zsolt a sajtóban megjelent mértékű módosításokat határozottan cáfolja. “Mindegy, hogy ki milyen papírra hivatkozik: nincs menetrendi döntés, de még nem is kell, hogy legyen. Aminek viszont kell lennie, az a szakmai egyeztetés. Szeretnék ehhez visszatérni. Ami pedig a járműbeszerzéseket illeti, kategorikus kijelentéseket még ott sem lehet tenni, hiszen nem végleges az IKOP Plusz projektlista, vagyis a 2021–2027-es uniós ciklusban a közlekedésfejlesztés operatív programja. Az idén azonban már látszódnia kell a konkrét terveknek, vagyis annak, hogy ezekből a forrásokból végül mi valósul meg. Aki bármelyik kérdésben végső döntésekre hivatkozik, az legalábbis nem rendelkezik megbízható információkkal.” – szögezte le a MÁV-vezére.

Azért késnek a vonatok, mert sokáig tart a le-felszállás

A vonatok késése is szóba került. A MÁV vezérigazgatója szerint a vonatok késését főleg a balatoni InterCity szerelvények késései okozzák. Az utasok fel- és leszállása ugyanis tovább tart, mint ahogy az a menetrendbe be van tervezve. A Balaton a késésekben különösen érintett, és a balatoni vonatok menetrendszerűsége kifejezetten rossz, miután a vonatok egymásnak adják át a késést az egyvágányú pályák miatt. A Balatonnál összeszedett késések dominóhatásként jelennek meg az egész országban – fejtette ki Hegyi Zsolt. A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 252 ezernél is többen követnek minket.

Kiemelt kép: Hegyi Zsolt, MÁV-HÉV Zrt. vezérigazgató. A fotó Adobe IA mesterséges intelligencia felhasználásával készült.