Az italboltok mellett a diszkontok is jelen vannak a piacon, a két üzlet típus pedig sok tekintetben különbözik egymástól. A kérdés jellemzően az, hogy a vásárló pontosan mit keres, hiszen ez határozza meg, hogy inkább hova lehet érdemes ellátogatni.
Árak és kínálat
A fenti két tényező nagyon is fontos szerepet játszik az italboltok és italdiszkontok közötti különbségtételben, hiszen mindkét szempontból alapvető differencia fedezhető fel. Az árak tekintetében egyértelműen az látszik, hogy utóbbi kínálja a kedvezőbb lehetőséget, de ezek az üzletek általában kis- és nagykereskedelmi partnerek is kiszolgálnak, amiből fakadóan nagyobb raktárkészlettel és ezáltal kedvezőbb beszerzési költségekkel számolhatnak. Ami azonban ebben a tekintetben az italdiszkontok felé billenti a mérleg nyelvét, az a kínálatban fordítva mutatkozik meg.
Egy modern italbolt ugyanis sokkal összetettebb és a korszerű fogyasztói igényeknek sokkal inkább megfelelő kínálattal rendelkezik, ahol különlegesebb, magasabb minőségű, de adott esetben jóval drágább tételek is helyet kapnak. Egy italbolt tehát sokkal inkább azokat a fogyasztókat hivatott kiszolgálni, akik ezeket a speciális italokat, különleges, kevésbé ismert márkákat keresik. Az italdiszkontok ezzel szemben valamivel kommerszebb kínálattal rendelkeznek, ami inkább a nagy gyártók termékeit részesíti előnyben, de kellően széles palettával.
Kinek ajánlható a diszkont?
Az italdiszkontok értelemszerűen azon vásárlóknak ajánlhatók, akik a kedvezőbb árakat részesítik előnyben, vagy egyszerre akár nagyobb mennyiségben szeretnek vásárolni. Ebbe a kategóriába akár a viszonteladók is besorolhatók, de sok olyan “hétköznapi” vásárló is akad, aki a kedvezőbb árak miatt egyszerre akár a megszokottnál nagyobb tételben is vásárol. Emellett természetesen az sem ritka, hogy valaki mindkét üzletben megfordul.
Az italdiszkontokban ugyanis sokszor valóban érdemesebb megvenni az olyan italokat, amelyek egyszerre nagyobb mennyiségben kerülnek beszerzésre, így például a söröket, borokat vagy akár üdítőket, ha pedig valamilyen különlegesebb italt keresünk, akkor az italboltokban találhatjuk meg a nekünk tetsző tételeket. A Mr. Alkohol italdiszkont helyett sokkal inkább tekinthető utóbbinak, de a kínálatban természetesen az ismert márkák is megtalálhatók kedvező áron.
Mindent egy helyen
A Mr. Alkohol esetében valamelyest tehát elmosódik a határ italdiszkont és italbolt között, hiszen az ismert márkák kedvező áron kínált italai mellett a kevésbé ismert, magasabb minőséget képviselő tételek is megtalálhatók, melyek esetenként drágábbak, de nem ritkán akár olcsóbban is beszerezhetők, mint a nagy gyártók alkoholos italai. Az üzleti modellnek ráadásul a saját brand alatt árult italok is részei, ami még színesebb kínálatot eredményez.
Ezek között a saját márkás italok között whiskey, gin, rum, tequila, vodka és különböző likőrök is megtalálhatók, így bőven akad tér a kísérletezésre az ilyen klasszikus italtípusok mentén is. Az online vásárlási lehetőség pedig kényelmes feltételeket teremt, ily módon pedig a kínálat is egyszerűbben áttekinthető. Így tehát bár italdiszkont és italbolt valójában nem ugyanaz, de sok esetben találunk átfedéseket a két típus között.
Ez a cikk szponzorált tartalom, megrendelő a mralkohol.hu oldalt működtető cég.

