A vendéglátás területe sokszínű és változatos, egy szállodában a recepciós különösen fontos szerepet tölt be, sok múlik rajta az első benyomás tekintetében, hiszen ő az a személy, akit legelőször megpillantanak a vendégek, valamint azért is felel, hogy pozitív élményekkel távozzanak.

Ez a pozíció jóval több mint egy adminisztrációs munkakör, mondhatni egy közvetítő szerep a hotel és a vendégek között, ahol a legfontosabb cél az elégedettség megteremtése. A recepciós állás szolnoki szállodában remek lehetőség mind tapasztalatszerzés szempontjából, mind pedig a feladatkör betöltéséhez szükséges készségek fejlesztése tekintetében.

Egyenes út a recepciós álláshoz

Ahhoz, hogy valóban megálljuk a helyünket egy efféle munkakörben, fontos, hogy kiváló kommunikációs készségekkel rendelkezzünk, ugyanis alapvető a világos, érthető, udvarias információátadás. Egy szállodai recepciósnak gyakran problémákat kell megoldania, a felmerülő kérdésekre pedig egyértelmű válaszokat adni. 

A nyelvtudás szintén elengedhetetlen, mivel a hotelek nemzetközi vendégkört szolgálnak ki, ebből kifolyólag a minimum követelmény a legalább egy idegennyelv magas szintű ismerete. Minél több nyelvet beszélünk folyékonyan, annál versenyképesebbek, kelendőbbek vagyunk ezen a területen.

Érintőlegesen már beszéltünk róla, de a kiváló problémamegoldó képesség szintén elvárt. A vendégek eltérő problémákkal, igényekkel jelentkezhetnek, amelyeket recepciósként minél gördülékenyebben kell megoldani. A “nehezebb” ügyfelek kezelése olykor kihívást jelenthet, de az asszertív kommunikáció, az udvarias megfogalmazás, a megoldásra való törekvés a legtöbb helyzetben meghozza az eredményét. A váratlanul felmerülő problémák rugalmasságot, kreativitást igényelnek.

Stressztűrés, empatikus viselkedés

Legalább ennyire lényeges a vendégközpontúság és az empátia. A recepciós feladata, hogy a vendég kívánságait a lehető legjobb módon teljesítse, és figyelembe vegye az egyedi igényeket is. 

Egy szállodában mindig sok a teendő, így egyszerre több feladatot is menedzselni kell – vendégek be- és kijelentkeztetése, telefonhívások kezelése, foglalások rögzítése, kérdések megválaszolása. Ehhez pedig nem árt, ha jók vagyunk a multitasking és a szervezési képességek terén is.

Előfordulhatnak stresszes helyzetek, amelyekben elvárás a profi, higgadt, türelmes viselkedés.

A szállodai recepciós állás előnyei

A legfontosabb előny a nemzetközi tapasztalatszerzés, a világ minden tájáról érkezhetnek vendégek, ez a munkakör kiváló lehetőséget nyújt a kulturális tapasztalatszerzésre és a nyelvi készségek fejlesztésére. 

Gyakran ugródeszkaként szolgálhat a vendéglátás más területeihez. Ebből a pozícióból könnyen továbbléphet valaki vezetői szerepkörökbe, például front office manager vagy szállodaigazgató pozícióba. Ezenkívül számos előnye is lehet, például a külföldi munkalehetőség, emiatt nem is meglepő, hogy sokan elgondolkodnak, hogy a vendéglátásban helyezkedjenek el.


Ez a cikk szponzorált tartalom, megrendelő a szolnokallas.hu oldalt működtető cég.