Tömegközlekedéssel, bringával vagy autóval érdemes bejárni az agglomerációból Budapestre? Heves szócsata alakult ki az egyik cikkünk kapcsán a BudaPestkörnyéke.hu Facebook oldalán.

Kiváló lehetőség az agglomeráció hírportáljánál! Gyere hozzánk hirdetésszervezőnek és vidd el minden hónapban a kimagasló jutalékod! A részletekért kattints ide!

Az írásunk arról szólt, hogy több kilométeres torlódás alakult ki az M0-áson. Az olvasóinkat segítő gyorshír kapcsán az egyik facebookozó olvasónk azt javasolta, hogy bringával kellene az agglomerációból élőknek bejárniuk a fővárosba, így nem szennyeznék a levegőt az autóikkal és dugó sem lenne. A vitaindító posztból Budapest vs. agglomeráció mérkőzés kerekedett.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Mindenki autóval a segge alatt született?

Így fogalmazott a vitaindító posztoló: „Szinte minden személyautóban egy ember ül! Miért nem használjátok a tömegközlekedést? A teherautók árút szállítanak, amit megeszel, hordasz, építész, javitasz! Mindenki autóval a segge alatt született? Ott van még a kerékpár! Tudom nektek már az is megerőltető gyaloglás ha nem a Tesco bejáratánál tudtok parkolni!”

Erre valaki azt válaszolta, hogy „A gyerekeket is biciklivel vigyék az emberek az agglomerációból? Teljesen más a tömegközlekedés Budapesten, mint Pest megyéből Pestre. Az M0 autópályát az agglomeráció használja leginkább. Nem lakhat mindenki Budapesten illetve nem úgy működik az élet, hogy ott dolgozol, ahol kedved van. Ott dolgozol, ahol megfizetnek es ahol ki tudsz fizetni egy autót, amit használni tudsz. Ma Budapesten egy 50 nm-es lakás 30m Ft-nál kezdődik. Én 101nm-es kertes házban lakom inkább Pest megyében, ahol 30 milliót érnek ezek a házak. Ezért hajlandó vagyok utazni. Aki agglomerációban él, az kertvárosi részre vágyik, nem a zsúfolt budapesti nagyvarosra.” – írja a Facebookon az olvasónk.

Az érdi polgármester is megmondta

Ezzel összecseng az, amit nemrég az érdi polgármester mondott a portálunknak adott exkluzív interjújában. T. Mészáros András úgy fogalmazott, hogy: „1990-ben a statisztikai hivatal adatai szerint Budapesten 2 millió 5 ezer ember élt, most nem éri el az 1 millió 700 ezer embert a főváros lakossága. Ez a 300 ezer ember kiköltözött az agglomerációba, mégpedig azért, mert egy kertes házban élni, főleg gyerekekkel, mindig jobb, mint a legdivatosabb belvárosi lakásban.”

Erre egy vélhetően budapesti kommentelő így válaszolt: „Ha te kertes házra és tiszta levegőre vágysz miért nem kaphatják meg a budapestiek ugyan ezt? Te hőbörögsz, mert dugó van, de az el sem jut a tanult buksidba, hogy te is okozója vagy a dugónak! Ti a szép tiszta levegőről beautóztok a büdös városba elfoglaljátok az ingyenes parkolókat az itt lakók meg nem tudnak a posta, orvosi rendelő, piac és a saját házuk előtt parkolni!”

Érd a fiatalok városa, nagyszerű lehetőségekkel – exkluzív interjú T. Mészáros András polgármesterrel

Elfoglalják az ingyenes parkolókat

A „parkolóhely elfoglalása” kérdéskör április elején az észak-budai agglomerációból élők számára okozott konkrét problémát. Ahogy itt a BudaPestkörnyéke.hu agglomerációs hírportálon is megírtuk: Kaszásdűlőn megelégelték a rengeteg agglomerációból érkező autót, amelyek P+R parkolók hiányában a helyiek elöl foglalják el a helyet. Vége a szép időknek, óránként 175 forintot fizethetnek az észak-budai agglomerációból érkezők.

Kapcsolódó cikk: Rossz hír az autósoknak: Itt a térkép, hol lesz új fizetős parkolási zóna Budapest peremén

Drogosok a villamoson

De vissza a Facebook oldalunkon kialakult vitához, ahol  egy olvasónk azt írta, hogy ő Dunaharasztiból Újpestre kénytelen járni, mert ott tanul. Azért használja az M0-ást, mert ott 45 perc alatt megteszi az utat, míg tömegközlekedéssel sok átszállással 2 óra az út. Közben drogosok szólítják le a villamoson, sokat kell várni a buszra és alapvetően veszélyesnek, pontatlannak és korszerűtlennek tartja Budapest és környékének a közlekedési hálózatát.

A tömegközlekedésről egy másik hozzászóló így ír: Tömegközlekedés? Ugyan már! Tőlem Dunakeszi, 60 kilométer,  autóval maximum egy óra. Tömegközlekedéssel, először vonat, aztán metró, busz. Két nappal ezelőtt, a vonatok nem közlekedtek, felső vezeték szakadás miatt. Kb 8-10 vonatnyi ember próbált hazajutni 6 busszal a városból. És sajnos ez elég gyakori.”

Családi drámák

Többször írtunk itt a BudaPestkörnyékén arról, hogy milyen családi drámákat okozhat akár egy busz késése. Arról is írtunk, hogy az agglomerációba költözőknek nem csak a forgalommal, egyes budapestiek ellenszenvével, de gyakran az új otthonuknak választott településen élők fanyalgásával is meg kell küzdeniük. Nincsenek tehát könnyű helyzetben az agglomerációban élők, de ezt az édes-kesernyés ízt leginkább csak a Budapest környékén élők érzik leginkább.

Kapcsolódó cikk: Egy aggódó édesanya segélykiáltása a fiáért, aki az óriási dugóban nem tud hazamenni

Az alábbi bejegyzésban olvashatóak a cikkben szereplő posztok teljes terjedelemben.


 Kiemelt kép: Dugó a főváros irányába a Budaörsi úton – Fotó: BPK