Könnyen lehet, hogy novembertől indonéz és Fülöp-szigeteki buszsofőrökkel is találkoznak majd az utasok az ArrivaBus Kft. által üzemeltetett járatokon Budapesten. A tervek szerit a külföldi járművezetőket egy munkaerő-kölcsönző cég fogja alkalmazni, amely csoportosan toboroz és vesz fel buszsofőröket Magyarországra. Állítólag már képzik a munkavállalókat és az Arriva angolul beszélő diszpécsereket is felvesz.
Mindennapos a sofőrhiány
A fővárosi közösségi közlekedésben mindennapossá vált a sofőrhiány. Az ArrivaBus Kft. a BKK egyik legnagyobb szerződéses szolgáltatójaként minden lehetséges eszközzel bővíteni szeretné a saját járművezetői állományát és a toborzási kampány részeként külföldi munkavállalók alkalmazásának lehetőségét is vizsgálja. A cég a budapesti buszok egyharmadát, mintegy 450 járművet üzemeltet. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el!
Már most is dolgoznak külföldiek
Az Arriva más országokban is foglalkoztat külföldi munkavállalókat, és már most is dolgoznak külföldi munkavállalókkal Magyarországon: az autóbusz-vezetők körülbelül 5 százaléka közülük kerül ki. „Rájuk pontosan úgy számíthatnak a budapesti utasok, mint bármely más járművezető kollégára” – fogalmazott az Arriva.
Bónusszal is próbálkoztak
A 434 ezer forint nettó fizetés és könnyített jogosítványszerzés mellett is buszsofőrhiány van Magyarországon. Budapesten átlagosan 100-150 buszvezető hiányzik a rendszerből, a BKV a nyáron bruttó 500-500 ezer forintos bónusszal pórbált buszsofőröket toborozni.
A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!
Vizsgálják a lehetőségeket
A jelenlegi munkaerőhiányos helyzetben a BKV folyamatosan keresi a munkaerő utánpótlásának lehetőségeit, mind magyar, mind külföldi munkavállalók toborzása kapcsán. Magyarul beszélő külföldieket már most is foglalkoztatnak, de vizsgálják a lehetőségeit angolul beszélő munkavállalók foglalkoztatásának is, felkészülve arra az esetre, amikor a tartós munkaerőhiány miatt valamely munkakörben az szükségessé válik – írja a Népszava.
„Nem támogatom”
„Nem támogatom, hogy harmadik országbeli munkavállalók kölcsönzésébe kezdjen a BKV, de ezt a kérdést az érdekképviseletekkel is egyeztetni kell majd” – mondta a lapnak Nemes Gábor, a BKV igazgatóságának tagja, a DK politikusa, volt szakszervezeti vezető. Szerinte korántsem biztos, hogy ez annyival olcsóbb megoldás, hiszen a külföldi munkavállalóknak a lakhatást, az utazást és az étkezést is biztosítani kell.
Kommunikációs kérdések
Sok más mellett azt is tisztázni kellene, hogy az ázsiai sofőrök hogyan tudnak kommunikálni a forgalomirányítókkal és az utasokkal.
Nem csak buszt vezetnek
A BKV járművezetői nemcsak buszt tudnak vezetni, de szülést is – így fogalmazott Karácsony Gergely főpolgármester, amikor köszöntötte azt a sofőrt, aki aktívan közreműködött egy csecsemő megszületésében a Széll Kálmán téren! A hősi buszvezető, Németh Roland Ferenc a 149-es járaton segített egy terhes nőnek, a kisbaba világra jött még a mentők megérkezése előtt.
Szülésnél segített a buszsofőr
A BudaPestkörnyéke.hu számolt be arról a közelmúltban, hogy szülésnél segített az egyik este Németh Roland Ferenc, a 149-es busz vezetője. A sofőr a Széll Kálmán téren szúrta ki a terhes nőt, akinek láthatóan fájdalmai voltak, így azonnal leszállt a buszról, és arról érdeklődött, hogy tud-e segíteni. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el!
Kiemelt kép: illusztráció