Mától már hétvégén is a teljes vonalon jár az M3-as metró, vagyis a szerelvények minden nap Kőbánya-Kispest és Újpest-központ között közlekednek. A Nagyvárad téren és a Lehel téren május 22-ig nem állnak meg a vonatok, ezek az állomások – május 22-ig – pótlóbuszokkal, illetve alternatív járatokkal érhetők el. Az ország legforgalmasabb vasútvonalának számító M3-as metró felújítása 2017 őszén kezdődött el, így már mindenki nagyon várta a munka befejezését.

Célegyenesben

Hamarosan véget ér az M3-as metró felújítása, május 22-től újra a teljes vonalon jár a metró, és minden állomáson megállnak a szerelvények. A felújítás előrehaladtával már nincs szükség arra, hogy a hétvégi időszakban pótlóbuszra kelljen szállni Kőbánya-Kispest és a Göncz Árpád városközpont között, ezért május 13-tól, szombattól már a teljes vonalon a metróval lehet utazni. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Azért még oda kell figyelni

A Lehel tér és a Nagyvárad tér állomások felújítása azonban még zajlik, ezért a lezárt állomások környékére május 22-ig – hétköznap és hétvégén is – állomáspótló buszokkal, illetve alternatív járatokkal lehet eljutni – írta a BKK.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Elérhetőségek

A Nagyvárad tér továbbra is a Népligettől induló M30-as állomáspótló busszal, illetve a 23-as és a 24-es villamosokkal érhető el. A Lehel tér a Nyugati pályaudvartól induló M14-es állomáspótló busszal, illetve észak felől az ideiglenesen meghosszabbított útvonalon közlekedő 34-es és 106-os buszokkal érhető el.

Május 22-től minden állomás használható lesz

Az M3-as metró felújítása a Nagyvárad tér és a Lehel tér állomások megnyitásával befejeződik. Május 22-től már minden nap a teljes vonalon közlekednek a szerelvények, és az összes állomást használhatják az utasok. 

2017 őszén indult a felújítás

Az ország legforgalmasabb vasútvonalának számító M3-as metró felújítása 2017 őszén kezdődött el. A felújítás alatt teljesen megújult a metróvonal infrastruktúrája: többek között új vágányokat és kitérőket építettek be, kicserélték a biztosítóberendezéseket, és szigetelték az alagutakat is.

Egységes rendszerek

Az M3-as vonal annak idején húsz év alatt készült el öt építési ütemben, ebből fakadóan a metrót üzemeltető rendszerek különbözők voltak, hiszen az építés során mindig az éppen aktuális technológiai színvonalú berendezéseket építették be. A rekonstrukció megteremtette annak a lehetőségét, hogy végre egységesek lettek a rendszerek.

Megújultak az állomások is

Az elmúlt időszakban minden állomás és megálló új külsőt és belsőt kapott, valamint nagy hangsúlyt fektetnek az akadálymentesítésre is. Ennek keretében lifteket és ferdepályás felvonókat építettek be, hogy a mozgásukban korlátozottak is tudják használni a metrót, illetve taktilis jelekkel segítik a látásukban korlátozottak közlekedését.

Vadonatúj metrót kapnak vissza a fővárosiak

A rekonstrukció befejezése után szinte egy vadonatúj metrót kapnak vissza a budapestiek és a fővárosba látogatók. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: a hármas metró. Fotó: BKK