A sebességkorlátozást felismerő rendszert párosítanák a tempomattal, és ezzel végleg megszűnne a gyorshajtás a kontinensen. Heteken belül az Európai Parlament elé kerülhet a javaslat, amelynek révén radikálisan csökkenhetne a balesetek száma.

A te sikered, a mi sikerünk! Gyere hozzánk hirdetésszervezőnek és vidd el minden hónapban a parádés jutalékod! A részletekért kattints ide!

Az EU legújabb, baleset-megelőzési csomagjában számos elem található, de mind közül a legnagyobb vihart valószínűleg az váltja majd ki, hakötelezővé teszik az úgynevezett intelligens sebességkorlátozó rendszer (ISA) használatát– írja az Origo a Magyar Nemzetre hivatkozva.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Az idióta a Minivel úgy döntött, megleckéztet egy autóst az M0-áson (Videó)

Két közismert és széles körben alkalmazott extra, a tempomat és a táblafelismerő rendszer összekapcsolása lenne az új csodafegyver, amivela mindenkori sebességhatáron belül tartanák az autókat.De nem véletlenül hívják intelligensnek: nem mechanikusan követi a táblák parancsait, mert abból akár baleset is lehetne.

Az EU javaslata szerint ez a korlátozás ugyanvészhelyzetben felülírható lenne a gázpedál erőteljesebb lenyomásával,de ilyenkor pár másodperc után a rendszer fény- és hangjelzéssel figyelmeztet.

Összetörött az autóm a ház elé tett kőtömböktől, ki a felelős?

Az unió az ittas vezetőkre is gondol:az alkoholszondás indításgátló-előkészítés és a fáradtságfigyelő is a kötelező felszerelés része lenne. Emellett tolatókamera, automata vészfék, sávtartó rendszer és baleseti adatgyűjtő beszerelése szintén kötelező lesz az új gépkocsikban – feltéve, ha a tagországok is jóváhagyják a közösségi döntést, és nem puhítják fel.

Itt a friss lista, ezekből az autókból vették idén a legtöbbet

Kiemelt kép: M1-M7 bevezető – Fotó: BudaPestkörnyéke.hu