A TEK gépjármű-vezetéstechnikai osztályvezetője, Hoffer Zsolt rendőr alezredes az Inforádió műsorában beszélt arról, hogy ha egy szarvas kiszalad a kocsi elé, akkor miként kell ütközni az állattal.

Vadveszély

A szakember arra hívta fel a figyelmet, hogy a mostani időszakban – különös tekintettel azokra az útszakaszokra, ahol vadveszélyt jelző tábla van kihelyezve – különösen körültekintően kell közlekedni, azért, hogy időben észrevegyük az út szélén vagy út irányába tartó vadakat. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Árulkodó jelek

„Sötétben nehéz, de ilyenkor is lehetnek olyan árulkodó jelek, akár az árnyékok, akár a vadak szemének a tükröződése, amelyeket észrevehetünk” – mondta az alezredes.

Megfelelő sebesség

A szakember ezen túlmenően azt is mondta, a megfelelő sebesség megválasztása mellett, vészhelyzet-elhárítási technikákat is el lehet sajátítani.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!

Egyéb technikák

„Ez megfelelő üléspozíciót jelent, megfelelő kormányfogást és az üléspozícióból adódó megfelelő látómezőt, hogy jól lássuk az út szélét, és a szemben jövő járművek fényei is sokszor segítenek abban, hogy lássuk, mire lehet számítani” – összegezte, továbbá hozzátette:

Készenléti állapot

Amennyiben ebben a készenléti állapotban a vad belép elénk, akkor fékezni kell, valamint az állat „haladási irányával ellentétes irányba célszerű kormányozni” Valamint kiemelte: : különösen veszélyesek a szarvasok, mivel „amikor motortérrel ütjük el az állatot, akkor vagy az agancsával, vagy a lábaival, patáival okozhat olyan jellegű sérülést, hogy akár a szélvédő is betörhet”, és ezzel akár az utasoknak is súlyos sérüléseket okozhat. 

Amikor nem szabad fékezni

Hoffer Zsolt úgy véli emiatt a szarvasokkal való, már elkerülhetetlen ütközés esetén a szokásoshoz képest teljesen máshogy kell reagálni, ilyenkor nem fékezni kell, hanem pont, hogy elengedni a féket.

Ezért van erre szükség

Elmondta, erre azért van szükség, mert a fékezés lefelé szorítaná a motorteret, márpedig ebben az esetben arra kell törekedni, hogy a motortér minél magasabban álljon az ütközéskor, és az állat lehetőleg ne kerüljön fel oda. 

A frontális ütközés elkerülése

Másrészt meg kell próbálni elkerülni azt is, hogy szemből, frontálisan ütközzünk a nagyvaddal. „Végezzünk olyan kormányzást, hogy minél nagyobb legyen a valószínűsége, hogy lecsúszik, elcsúszik a jármű oldala irányába a vad. Ezzel tudjuk azt elérni, hogy az utastérbe ne kerüljön be, hiszen akkor tudna végzetes sérüléseket okozni” – mondta az alezredes.

Vadriasztók

Hoffer Zsolt továbbá arra is emlékeztet, hogy autókra is szerelhető vadriasztókkal – amelyek az emberi fül számára nem, de a vadakéra hallható frekvencián adnak ki hangot – szintén megelőzhető a balesetek jelentős része – derült ki az Infostart tudósításából. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: Illusztráció – Forrás: Flickr