„Nem vagyok arról meggyőzve, hogy akkor szolgáljuk a jövő nemzedékek érdekeit, ha 2-2-sávos utak építését végezzük el” – ezt válaszolta Lázár János építési és közlekedési miniszter a momentumos Bedő Dávidnak, aki azt kérdezte tőle, hogy támogatja-e a kormány az M0 autóút északi szakaszának folytatását.

Régi sztori az M0-s építése

Az M0-s autóút építése régi sztori Budapest környékén. Néha elindul valami, aztán jól megfúrják. Ez történt évekkel ezelőtt, amikor a budai szakasz építésének fontosságára hívta fel a figyelmet Győri Ottilia, Budakeszi fideszes polgármestere. Ő jelenleg is azt mondja, hogy a budakeszi dugóknak csak az M0-s autóút hiányzó szakaszának megépítésével lehetne véget vetni. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Megfúrta Varga Mihály, pénzügyminiszter

A fővároshoz közeli szakaszról tervek is készültek, de amikor sokak számára egyértelművé vált, hogy lényegében a Budakeszi útból egy új autópálya bevezető lenne, a térség korábbi országgyűlési képviselője, Varga Mihály pénzügyminiszter megfúrta. Ebben főleg a nagykovácsi és máriaremetei lakosok támogatták. Témába vág: Végleg eldőlt: Nem a budai hegyekben, hanem távolabb épül meg az M0-ás nyugati szakasza

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Megfúrta Lázár János, építésügyi miniszter

Miután kiderült, hogy az M0-ás budai szakaszából nem lesz semmi, az lett a mondás, hogy a Bicske és Esztergom közt épülő M100-as autóút lesz lényegében az M0-ás budai szakasza. Végül legutóbb Lázár János ezt a beruházást felfügesztette, hiába ígérte meg az M1-es autópályát a Szlovák határral összekötő utat Orbán Viktor a Suzuki gyár japán elnök-tulajdonosának.

Ilyen lenne a „Nagy” M0 körgyűrű

M0 körgyűrű tervezett részei – Grafika: BudaPestkörnyéke.hu

8 km-es szakaszon rugóznak

Az M0-s északi szakaszán jobban állnak a dolgok, hiszen a Megyeri híd átadásával az M0-s Budakalászig ér. Ezt szeretnék meghosszabbítani, a 10-es út felé, hogy később majd becsatlakozzon az M100-as útba. Az eddig elfogadott tervek alapján a Budakalász és a 10-es út közötti 8 kilométeres szakasz nagyrészt alagútban menne, hogy ne zavarja a környéken élőket. Ezt kérdőjelezte most meg Lázár János. Ide kapcsolódik: Az M0-ás építése két alagút fúrásával folytatódhat a budai oldalon

Ezt a 8 km-es szakaszt fúrja Lázár János

Úgy tűnt lesz belőle valami

Idén januárban az elsők között írtuk meg itt a BudaPestkörnyéke.hu hírportálon, hogy lezárta az M0-s autóút északi szakaszának előkészítésére kiírt közbeszerzést a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt, így nem kizárt, hogy belátható időn belül mégis megépülhet az M0-s körgyűrű északi szakasza. A hír azért is volt érdekes, mert szeptemberben a beruházási miniszter, Lázár János – ahogy ő fogalmazott – kukázta az M0-ás építését. Ezt is olvasd el: Lázár János odacsapott az agglomerációs útfejlesztéseknek: kukázták a 11-es főút és a Páty-Telki út felújítását, de még a budakalászi elkerülő utat is – itt a teljes lista az áldozatokról

Fontos útrendszer

Most a Momentum országgyűlési képviselője, Bedő Dávid tett fel írásbeli kérdést Lázár miniszternek. Azt kérdezte, hogy a kormány támogatja-e az M0 autóút északi szakaszának folytatását. Válaszában Lázár János leírja, hogy az M0 környűrű bezárása egy több évtizede húzódó kérdés. Nem csak az ott élők miatt fontos, hanem mert az ország egyik legfontosabb útrendszeréről van szó. Ezt se hagyd ki: Budakalász bekeményített: a polgármester arra hívja fel Lázár János figyelmét, hogy be kell tartani a kötelezettségeket és az ígéreteket az M0 és az elkerülő út ügyében is

Nem győzték meg Lázár Jánost

Így folytatja a miniszter: Az M0-s északi szakasza az ország egyik leggyönyörűbb, környezetvédelmi szempontból az egyik leginkább védett területét jelenti. „Egyáltalán nem vagyok arról meggyőzve, hogy akkor szolgáljuk a jövő nemzedék érdekeit, ha itt 2-2 sávos utak beépítését végezzük el. Ugyanakkor megértem a helyiek aggodalmát az átmenő forgalom kapcsán.” – írja Lázár János. A miniszter hozzáteszi, hogy az M0-s északi szakaszának beruházása felülvizsgálat alatt áll.

Kiakadt a momentumos képviselő

A Momentum országgyűlési képviselője kiakadt a válaszon. Közösségi oldalán így fogalmaz: „Ez a semmitmondó válasz azért is felháborító, mert amennyiben a tervezői megállapodás fedezete június közepéig nem áll rendelkezésre, minden eddigi erőfeszítés kárba vész és újabb hosszú éveket csúszik az M0 északi szektorának megépítése. Egy több mint 10 éve nemzetgazdasági szempontból kiemelt beruházásról van szó, és még mindig ott tartanak, hogy “felülvizsgálják” az egészet. Kérdem én, mit csináltak akkor eddig?”

Szenvednek a Dunakanyar lakói

Bedő Dávid azt is írja, hogy évtizedek óta létező szakmai-közlekedéspolitikai konszenzus van arról, hogy az óriási átmenő forgalom problémájára az elkerülő utak, többek között – az elővárosi tömegközlekedés rendbetétele mellett – az M0 autóút északi szakasz folytatása jelenthet megoldást. A képviselő szerint a Dunakanyar településein élők szenvednek az átmenő forgalomtól, a települések szűk útjain naponta áthaladó több tízezer gépjármű okozta környezetszennyezéstől. A dugók pedig az egész pilis-dunakanyari térség közlekedését rendszeresen megbénítják, ennek gazdasági, turisztikai következményei szintén számottevőek.

Agglomerációs tanács ülésén is szóba került

A területfejlesztésről, a területrendezésről, az új építészeti törvény elemeiről, a közlekedési fejlesztésekről és a víziközműfejlesztések aktuális kérdéseiről beszéltek a napokban a Budapesti Agglomerációs Fejlesztési Tanács ülésén. Győri Ottilia, Budakeszi polgármestere arról írt a közösségi oldalán, hogy a Budakeszi út fővárosi szakaszának felújítása nem tűr halasztást. A burkolatjavítás és a közel 100 éves ivóvízvezetékek cseréje a Zsámbéki-medence autóbuszos közlekedése című projekt részeként csak évek múlva valósulhatnak meg. 

Agglomerációs összefogás

Arról is ír a polgármester, hogy a jelenlegi közlekedési helyzeten, vagyis a budakeszi dugókon az M0-ás körgyűrű továbbépítése is segítene. Mint fogalmazott, a fejlesztések megvalósítása agglomerációs összefogást igényel. „Ebben kértem segítséget a Budapest Agglomeráció Fejlesztési Tanács társelnökeitől, Láng Zsolttól és Szabó Istvántól, Lánszki Regő építésügyért felelős államtitkártól, Thoroczkay Zsolttól, az Építési és Közlekedési Minisztérium főosztályvezetőjétől és Koppány Balázstól, az Energiaügyi Minisztérium főosztályvezetőjétől a rendezvényen.”

Lázár János beosztottja vélhetően érti

A budakeszi polgármester posztja szerint Lázár János minisztériumának főosztályvezetője már vélhetően érti, miért fontos az M0-s körgyűrű fejlesztése. Nagy kérdés, hogy a főnöke, Lázár János is érti-e, miért fontos az M0-s fejlesztése vagy egyszemélyben, különösebb indok nélkül kihúzza a fejlesztések listájáról, úgy, ahogy korábban tette számos budapesti és agglomerációs fejlesztéssel. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: Orbán Viktor/BPK-montázs – eredeti kép forrása: Facebook/Orbán Viktor