Több mint 250 milliót költenek az észak-budai agglomeráció legnagyobb városában, Szentendrén kerékpárutakra. A város önkormányzata uniós támogatással összefüggő fejlesztést valósít meg több ütemben a városi intézményrendszer és a HÉV-végállomás között.

A beruházáshoz kapcsolódva kerékpártámaszok, pihenők, B+R parkoló kiépítése is megvalósul. A „Fenntartható közlekedésfejlesztés Pest megyében” című Európai Uniós  pályázat keretében történő projekt támogatására elnyert összeg: bruttó 244.894.100 Ft, önkormányzati forrás: 29.972.000 Ft.

A közlekedésfejlesztési projekt célja, hogy a már kialakított kerékpáros nyomvonalakhoz kapcsolódva a városi intézményrendszer, a lakóterületek, valamint a kereskedelmi-szolgáltató létesítmények összekapcsolódjanak a HÉV-megállóval.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Szentendrén a kerékpárforgalmi infrastruktúra fejlesztése 1986-ban kezdődött a Budapest-Szentendre kerékpárút megépítésével. Ezt követte a Duna-parton megépült önálló kétirányú kerékpárút, ami egyúttal az Eurovelo6 kerékpárforgalmi nyomvonal része. Szentendrén ezen kívül a Bükkös-patak mentén vannak étirányú kerékpárút-szakaszok.

A projekt során kialakítandó nyomvonal – azon kívül, hogy intézmények közelében halad el – fölfűzi a Bükkös-patak mindkét partján elhelyezkedő lakóterületeket, illetve az Izbég városrészben egy későbbi ütemben kerékpárforgalmi nyomvonal alakítható ki a Skanzen felé is.

A beruházás I. ütemében a Bükkös-patak parti nyomvonalhoz kapcsolódva a Püspökmajor-lakótelep szélén elhaladva, a meglévő utcák felhasználásával vezet a nyomvonal a HÉV-végállomás felé.

Elsőként a Duna-parti nyomvonalat és a Bükkös-part közötti szakaszt köti össze a fejlesztés. A Kossuth Lajos utcai keresztezésnél csatlakozó rámpát alakítanak ki, majd a nyomvonal további szakaszán, a nagykockakő burkolatú Bükkös-parton a burkolat kerékpáros közlekedésre alkalmas átrakása következik. A 11-es út alatti átvezetés átépítése is szükséges, hogy a nyomvonal csatlakozzon a patak-parti kerékpárúthoz.

A Bükkös-part Dunakanyar körút és János utcai szakaszán forgalomtechnikai beavatkozások lesznek, a János és Szegély utca között a murvaburkolatú Bükkös-part szilárd burkolatot kap. A Szegedi utcai gázlónál rámpát építenek ki, a Jobbágy ás Pilis utca között önálló kerékpárút és új, kerékpáros- gyalogos híd épül. Ugyanitt napelemes megvilágítás telepítése is szerepel a tervek között – írja a Szentendre.hu

A Bükkös-part – Kálvária út – Pomázi utca szakasza a nyomvonal fontos eleme. A Bükkös-partról a Boromissza – Álmos utca nyomvonalon éri el a Kálvária út intézményeit: iskolákat, a V8 Uszodát, kereskedelmi létesítményeket. A Kálvária út jelentős forgalma miatt itt külön gyalogos- és kerékpárutat alakítanak ki. A szakaszhoz tartozó, jelenleg murvás Pipacs utca is szilárd burkolat kap.

A Pomázi utca – Szabadkai utca közötti szakaszon a Vasúti villasoron és a Kőzúzó utcában kerékpáros nyom útburkolati felfestés szükséges.

A Szabadkai utca – HÉV-állomás közötti nyomvonal-szakaszon új gyalogos- és kerékpárút épül ki, az út a HÉV-remiz mellett üzemelő szervizútig halad majd. A szervizútról a legszélső

Kiemelt kép: Biciklis a szentendrei Duna-parton Fotó: BudaPestkörnyéke.hu