A hirdetések megjelenése egészen az ókori görög kultúráig nyúlik vissza, akkor a hirdetések még agyagtáblákon szerepeltek. A szórólapok népszerűségét valójában a könyvnyomtatás feltalálása hozta el 1483-ban. A 15. században Angliában jelentek meg az első, a maihoz hasonló funkciót betöltő papírlapok. 

A világ és a marketing fejlődésével új technológiák születtek, ezáltal a szórólap előállítási költsége folyamatosan csökkent. Legjobban a helyi vállalkozásoknál népszerű reklámozási eszköz, mivel könnyen terjeszthető és hordozható. Ma már a mérete és alakja is egészen egyedi lehet, nem kell a klasszikus formára hagyatkozni.

A hirdető felületek kinézete

A Rapidnyomda kínálatában több méretű szórólap választható, amelyeket grafikai elemekkel tehetünk még látványosabbá, valamint kérhető egy- vagy kétoldalas nyomtatási megoldás is. 

Ezenfelül segítségünkre lehet a ma már népszerűségnek örvendő autódekor is. Megjelenésének köszönhetően több emberhez jut el a hirdetés, valamint egy jól megtervezett reklám, grafikai elem sokáig megmarad az emlékezetben. Amennyiben a szórólappal azonos a kocsin lévő hirdetés stílusa, könnyebben megjegyezhetővé teszi a vállalkozást, ezért érdemes a két típust egyszerre készíttetni. 

Például a Rapidnyomda szakemberei segítenek megtalálni a megfelelő kinézetet a szórólapon és a gépjárművön elhelyezhető nagy méretű, mégis a szemeket vonzó grafikai elemeknek köszönhetően.

Praktikum és megjelenés

A szabvány méretű szórólap a praktikusságon kívül a nyomdaipari technológiákhoz is könnyebben illeszkedik. Négy különböző méretet különböztetünk meg.

  • A4-es méret

Ez a legnagyobb szórólap, 210×297 mm méretű. Sok információnak helyt adó klasszikus méret, melyet nagyobb kampányok idején szoktak használni. Ezenfelül eseményeken vagy termékbemutatókon találkozhatunk vele álló, illetve hajtott formában.

  • A5-ös méret

Ez egy 148×210 mm-es változat. Promóciók idején tökéletes választás, továbbá különböző események népszerűsítésére, esetleg termékinformációk leírására is használható.

  • A6-os méret

Apróbb méretének köszönhetően ideális kuponnak és meghívónak egyaránt. 105×148 mm-es nagyságának köszönhetően könnyen kezelhető és osztható.

  • LA4-es méret

Felépítése hasonló az A6-os szórólaphoz, mégis másképp néz ki. Méretét tekintve a 99×210 mm-es nagyságot képviseli, így egy francia borítékba tökéletesen beleillik. Ezért ezt a méretet legtöbbször meghívóként, köszönőkártyaként vagy üdvözlőlapként alkalmazzák. Kecses méretének köszönhetően a DM, azaz direkt marketing eszközeként is előszeretettel használják.

Melyik a jó választás?

Nos, bármelyik szórólapméret és -típus jó lehet. A hirdetésre szánt lap mérete attól függ, hogy mire vagy milyen céllal szeretnénk használni, ki a célközönségünk, mennyi üzenetet szeretnénk beleírni és hogyan fogjuk terjeszteni. A Rapidnyomda csapata házon belül, saját maga készíti a szórólapokat és hirdetőeszközöket, és minden fontos információra válaszol ügyfeleinek.


Ez a cikk szponzorált tartalom, megrendelő a rapidnyomda.hu oldalt működtető cég.