A hirdetések megjelenése egészen az ókori görög kultúráig nyúlik vissza, akkor a hirdetések még agyagtáblákon szerepeltek. A szórólapok népszerűségét valójában a könyvnyomtatás feltalálása hozta el 1483-ban. A 15. században Angliában jelentek meg az első, a maihoz hasonló funkciót betöltő papírlapok.
A világ és a marketing fejlődésével új technológiák születtek, ezáltal a szórólap előállítási költsége folyamatosan csökkent. Legjobban a helyi vállalkozásoknál népszerű reklámozási eszköz, mivel könnyen terjeszthető és hordozható. Ma már a mérete és alakja is egészen egyedi lehet, nem kell a klasszikus formára hagyatkozni.
A hirdető felületek kinézete
A Rapidnyomda kínálatában több méretű szórólap választható, amelyeket grafikai elemekkel tehetünk még látványosabbá, valamint kérhető egy- vagy kétoldalas nyomtatási megoldás is.
Ezenfelül segítségünkre lehet a ma már népszerűségnek örvendő autódekor is. Megjelenésének köszönhetően több emberhez jut el a hirdetés, valamint egy jól megtervezett reklám, grafikai elem sokáig megmarad az emlékezetben. Amennyiben a szórólappal azonos a kocsin lévő hirdetés stílusa, könnyebben megjegyezhetővé teszi a vállalkozást, ezért érdemes a két típust egyszerre készíttetni.
Például a Rapidnyomda szakemberei segítenek megtalálni a megfelelő kinézetet a szórólapon és a gépjárművön elhelyezhető nagy méretű, mégis a szemeket vonzó grafikai elemeknek köszönhetően.
Praktikum és megjelenés
A szabvány méretű szórólap a praktikusságon kívül a nyomdaipari technológiákhoz is könnyebben illeszkedik. Négy különböző méretet különböztetünk meg.
- A4-es méret
Ez a legnagyobb szórólap, 210×297 mm méretű. Sok információnak helyt adó klasszikus méret, melyet nagyobb kampányok idején szoktak használni. Ezenfelül eseményeken vagy termékbemutatókon találkozhatunk vele álló, illetve hajtott formában.
- A5-ös méret
Ez egy 148×210 mm-es változat. Promóciók idején tökéletes választás, továbbá különböző események népszerűsítésére, esetleg termékinformációk leírására is használható.
- A6-os méret
Apróbb méretének köszönhetően ideális kuponnak és meghívónak egyaránt. 105×148 mm-es nagyságának köszönhetően könnyen kezelhető és osztható.
- LA4-es méret
Felépítése hasonló az A6-os szórólaphoz, mégis másképp néz ki. Méretét tekintve a 99×210 mm-es nagyságot képviseli, így egy francia borítékba tökéletesen beleillik. Ezért ezt a méretet legtöbbször meghívóként, köszönőkártyaként vagy üdvözlőlapként alkalmazzák. Kecses méretének köszönhetően a DM, azaz direkt marketing eszközeként is előszeretettel használják.
Melyik a jó választás?
Nos, bármelyik szórólapméret és -típus jó lehet. A hirdetésre szánt lap mérete attól függ, hogy mire vagy milyen céllal szeretnénk használni, ki a célközönségünk, mennyi üzenetet szeretnénk beleírni és hogyan fogjuk terjeszteni. A Rapidnyomda csapata házon belül, saját maga készíti a szórólapokat és hirdetőeszközöket, és minden fontos információra válaszol ügyfeleinek.
Ez a cikk szponzorált tartalom, megrendelő a rapidnyomda.hu oldalt működtető cég.