Ritkán tapasztalt mértékű összeomlás tanúi vagyunk ismét a MÁV-nál, írta posztjában Vitézy Dávid. A korábbi közlekedési államtitkár az újabb kínos esemény, a budapesti síntörés kapcsán kiemelte: a fővárosi vasúti hálózat állapota az egész ország legkritikusabb szűk keresztmetszete. A MÁV idei működési költségvetése 96 milliárd forint működési hiánnyal terhelt, melynek egyik legnagyobb okozója Vitézy szerint a vármegyebérlet.

Újabb nap, újabb csődhelyzet

A BudaPestkörnyéke.hu írta meg csütörtökön, hogy a Nyugati pályaudvar és Kőbánya alsó között egy szakaszon csak egy vágányon közlekedhettek a vonatok síntörés miatt. A Budapest-Cegléd-Szolnok és a Budapest-Lajosmizse vonalon 20-40 perces késések alakultak ki, a járatok pedig rövidebb útvonalon közlekedtek. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el!

Összeomlás

Az újabb kínos történet kapcsán a volt közlekedési államtitkár, Vitézy Dávid osztotta meg gondolatait Facebook-oldalán és kiemelte: titkán tapasztalt mértékű összeomlás tanúi vagyunk ismét a MÁV-nál.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!

Mondvacsinált ellentét

„Nem véletlenül mondjuk évek óta, hogy a budapesti vasúti törzshálózat állapota kritikus és éppen ezért a fővárosi pályaudvari bevezető szakaszok vasúti beruházásairól egy mondvacsinált „főváros-vidék” ellentétpár logikáján gondolkodni teljesen abszurd, a fővárosi vasúti hálózat állapota az egész ország legkritikusabb szűk keresztmetszete.

Lázár János leállította

Ehhez képest épp az érintett szakaszokon, a Nyugati pályaudvarra vezető vágányhálózat rekonstrukcióját célzó vasúti beruházásokat egytől egyik leállította Lázár János építési és közlekedési miniszter, még a már megítélt európai uniós forrásokat is visszaadtuk, azt más országok kapják meg” – írta Vitézy.

Teljes újjáépítés kellene

„Nyilván azok a beruházások a síntörést nem akadályozták volna meg, de legalább zajlana az a munka, ami a mai állapotok megszüntetését, a teljes újjáépítést és a régóta szükséges kapacitásbővítést biztosítaná. Minden ezügyben elszalasztott év azt jelenti, hogy további évekig maradnak a mostani állapotok” – tette hozzá.

Talán a budapestieket érinti a legkevésbé

A Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia beruházásainak elszabotálása nem csak a fővárosiakat érinti, sőt, sajátos módon talán épp a budapestieket érinti kevésbé (bár a növekvő autóforgalom miatt azért közép- és hosszútávon nagyon is), mint a vonattal vidékről Budapestre utazókat már rövid távon, véli a volt közlekedési államtitkár.

96 milliárd forint működési hiány

Vitézy szerint kisebb karbantartásokkal és beruházásokkal lehetne és kellene javítani a mostani helyzeten. A MÁV idei működési költségvetése a legutóbbi hivatalosan elismert számok szerint is 96 milliárd forint működési hiánnyal terhelt, melynek egyik legnagyobb okozója a jelentős kedvezményeket és ezáltal bevételvesztést okozó vármegyebérlet, melynek a veszteségét az azt elrendelő szaktárca nem térítette meg teljeskörűen a MÁV csoportnak, írta a közlekedési szakember.

Durva a helyzet máshol is

„Az összeomlások egyre gyakoribbak. A posztban jelzettel egyidejűleg a Győr-Veszprém vasútvonal közlekedése is összeomlott fél napra. A MÁV-Start – bár tökéletesen és tartósan tisztában van azzal a ténnyel, hogy a Bz motorvonati szerelvények képtelenek megbirkózni a hegyvidéki vasúti pálya emelkedőivel – ma ismét ezzel kísérletezett, melynek következtében az összes vonat 65-110 percet késik. Ha meg rövidebb egységekkel kísérleteznek, az utasok nem férnek fel” – írta egy dühös utas a hozzászólásában.

Lerobbant Siemens-mozdony

Ahogy azt a BudaPestkörnyéke.hu is megírta, hiába harangozta be a MÁV, nem jöttek be a Siemens-mozdonyok. A vasúttársaság, miután elindította az első szerelvényt, pár óra múlva már le is állt. Nem ez az első eset, hogy a MÁV teljes csődöt jelent, az elmúlt hetekben botrányos a Lázár János tárcája alá tartozó társaság működése.

15 mozdonyt bérelnek

A legutóbb lerobbant mozdony egyike annak a tizenöt új mozdonynak, amelyet a MÁV bérel. A közösségi médiában olyan információk kezdtek terjedni, amely szerint az új mozdony 17 éves, 3 millió kilométer van benne, és már az első útján, a sajtóátadó után lerobbant Kőbánya-Kispesten. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el!

Kiemelt kép: illusztráció