Az észak-pesti agglomerációban élők számára jó dolog az M2-es, de a gödi Újtelep városrész házai túl közel vannak az autópályához, ezért zajvédő falat szeretnének.

Az online aláírásgyűjtés október 15-én indult, cikkünk megjelenésekor már 143 aláíró jelezte, hogy támogatja a zajvédő fal építését.

Mint írják a petícióban, a Göd-Újtelep Göd városának azon része, mely közvetlen az M2-es autóút szomszédságában van. Ez a városrész, enélkül a zajterhelés nélkül is sok terhet cipel Göd érdekében. (lsd. Samsung) Mi Gödi lakosok kérjük az Önkormányzat képviselőit, hogy járjanak közben az illetékes hatóságnál, hogy az útépítés részeként zajvédő fallal védjék meg a város nyugalmát!  A petíciót itt lehet elérni.

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. a zajvédő falak szükségességét, méreteit a forgalom nagysága és várható növekedése alapján határozza meg.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!

A zajterhelés nagyságát főként a hangforrás közelsége befolyásolja, ugyanis minél közelebb van az út, annál hangosabb is. A zaj konkrét okozója a közlekedő jármű, mely egyszerre három különböző zajforrásként is viselkedik, ezek a jármű motorjának a hangja, a jármű kerekének a talajjal való érintkezése, és a sebesség hatására történő levegővel való érintkezés.

Mivel a zajhatást nem egy jármű okozza, így a zajterhelés nagyban függ a forgalom nagyságától, a forgalom időbeli megoszlásától és az összetételétől is. Az éjszaka közlekedő nagy mennyiségű teherautó közlekedés sokkal zavaróbb lehet, mint a nappali áltagos gépjárműforgalom, ugyanis a tehergépjárműveknek nagyobb a zajterhelése, ráadásul éjszaka az emberek sokkal érzékenyebben reagálnak a különböző zajokra.

További sok érdekességet lehet megtudni a zajvédő falakról ezen a linken.

Kiemelt kép: illusztráció/NIF Zrt.