A Budapest Fejlesztési Központ irányításával készül a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia, amelynek legfontosabb célja a vasút versenyképességének és kapacitásának növelése az agglomerációs közlekedésben. Mivel jó közlekedési rendszert akarnak, kíváncsiak a te vélemyényedre is. Az online kérdőívet a cikkünk alján találod.
A Budapesti Fejlesztési Központ kíváncsi az érintettek véleményére Tatabányától Hatvanig, Váctól Székesfehérváig, Esztergomtól Lajozsmizséig, Szolnoktól Dunaújvárosig, hogy megtudják, mi a legfontosabb ahhoz, hogy jobbá, versenyképesebbé váljon a vasút – írja Vitézy Dávid, a Budapesti Fejlesztési Központ igazgatója a közösségi oldalán.
A vizsgálat célja az ingázók közlekedési szokásainak feltérképezése, az utazási módok, vonat, busz, autó közötti váltási hajlandóság felmérése, valamint a vasúthasználattal kapcsolatos előnyök és hátrányok azonosítása. A hévek és vonatok fedélzetén osztott kérdőívek mellett online kérdőív kitöltésére is van lehetőség augusztus 23-áig.
Mindenki véleményére számítanak, függetlenül attól, hogy ma autóval, busszal vagy vonattal, esetleg más módon ingázik, annak érdekében, hogy ezek az adatok és információk is segítsenek a következő évtizedek vasúti fejlesztéseinek alakításában.
A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!
Jó közlekedést akarnak, többen ülhetnek vonatra
A Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia a Miniszterelnökséggel és az Innovációs és Technológiai Minisztériummal, valamint a MÁV csoporttal együttműködésben készül. A stratégia kulcsfontosságú célkitűzése, hogy az agglomerációs települések és a budapesti külső kerületek lakói sűrűbb, magasabb színvonalú és gyorsabb vasúti szolgáltatást kapjanak.
Ha ez megvalósul, jelentősen növekedhet a vasutat választók száma, csökken a közút terhelése, a környezet- és klímabarátabb kötöttpályás közlekedés összességében vonzóbbá válhat.
Még rengeteg a teendő
„Tudjuk és személyesen én is tudom jól, hogy bár számos új jármű érkezett és érkezik a MÁV-hoz, több elővárosi vasútvonal felújítása megtörtént vagy jelenleg is zajlik, még rengeteg a teendő.” – írja Vitézy Dávid, majd így folytatja:
„Szinte minden téren fejlesztésre szorul a vasút a fővárosban és környékén és természetesen azt is látjuk, hogy – akár csak az elmúlt egy-két napban – milyen komoly, napi szintű problémákkal kell szembe néznie az utazóknak.
KItöltöttük a kérdőívet
Éppen ezért készül ez a stratégia és beruházási program, hogy a vasút a mai utasait és a jövőbeni, potenciális, buszról vagy autóról váltó utasait is XXI. századi színvonalon tudja kiszolgálni – és ezért bíztatok mindenkit, hogy töltse ki a kérdőívet.” – írja a vezérigazgató.
A BudaPestkörnyéke.hu szerkesztőségében kitöltöttük a kérdőívet, 5 perc alatt elkészültünk vele. A közlekedési szokások mellett a társadalmi csoport beazonosításához szükséges kérdélseket is feltesznek, de nem tolakodóak, teljesen névtelen a kérdőív. Ha sokan kitöltik akár tényleg kijöhet belőle egy jó stratégia.
A kérdőívet ide kattintva te is kitöltheted
Kiemelt kép forrása: BFK/Nyitrai Dávid