Adminisztrációs hiba miatt 510 forintba került a dízel pénteken több MOL-kúton. Volt, aki azt hitte, hogy már el is kezdődött az üzemanyagok hatósági árának kivezetése – amiről már Hernádi Zsolt MOL Magyar Olaj- és Gázipari Nyilvánosan Működő Részvénytársaság elnök-vezérigazgatója is beszélt – ám kiderült, nem erről van szó, csak a MOL hibázott.

Adminszitrációs hiba

„Apró, adminisztrációs hiba történt, ami csupán néhány töltőállomáson merült fel, és egy nagyon szűk körét érintette ma reggel a vásárlóinknak. Elnézést. Az ügyfelek kárát megtérítjük. Kérjük, érintett ügyfelünk forduljon az ügyfélszolgálatunkhoz” – írta a Telex megkeresésére a Mol Zrt. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Drágább volt

A lap azért azt követően fordult a céghez, hogy arról értesültek, pénteken volt olyan MOL-kút, ahol a 480 forint/literes ár helyett 510 forintért adták a dízelt literenként.

Köszönjük, hogy a forgalmas napokon már 300 ezren olvastok minket! Ezzel Magyarország Top 15 hírportálja közé került a BudaPestkörnyéke.hu – részletek itt.

 

Fizetés után vette észre

A portál egyik olvasójának beszámolója szerint erre csak a fizetést követően döbbent rá, később pedig már hiába ment vissza a kútra, ott azt mondták neki, hogy a MOL megemelte dízel árát, így az pénteken már 509.90 forint/liter, a kormány által megszabott hatósági árral szemben.

Fokozatos kivezetés?

Viszont a hatóság ár érvényben van annak ellenére is, hogy ernádi Zsolt MOL-vezér egy interjúban azt mondta, júliustól fokozatosan kivezetné az üzemanyagok hatósági árát. Kapcsolódó: „Ki kellene vezetni az üzemanyagok árkorlátozását” – mondja a MOL milliárdos elnöke, Hernádi Zsolt

Előbb-utóbb hiány keletkezik

A 480 forintos benzinár ellentmond a versenylogikának, a nyomott árnak kiszorító hatása van, s ebből az következik, hogy előbb-utóbb hiány keletkezik. Ráadásul egy ilyen hatósági intézkedés egyáltalán nem gondol a rendkívüli helyzetekre, mint amilyen most történik az osztrák finomítóban, hogy késik a karbantartás utáni újraindulás. Az importpiacon eddig egyedül az OMV maradt talpon, most ő is elesett, nem lesz képes ellátni a kútjait. Nemcsak azért, mert ársapka van, hanem mert nem rendelkezik elegendő mennyiségű áruval – mondta Hernádi Zsolt a Mandinernek

Csak rövidtávon tartható fenn

A MOL elnök-vezérigazgatója hozzátette: képtelenség 10-15 százaléknyi árukiesést egyik napról a másikra pótolni. „Közgazdászként, de az ellátásbiztonságért felelős vezetőként is azt kell mondanom, hogy egy ilyen árbeavatkozás csak igen rövid távon tartható fenn. A jó hír, hogy a kormány érti az érveinket, és történtek korrekciós lépések is, amelyeknek kedvező hatásuk van: a teherautókat, majd a külföldieket már kivették a kedvez­ményezettek köréből.” – mondta Hernádi.

Kivezetné az ársapkát

Az üzemanyagok ársapkáját legutóbb július 1-ig hosszabbította meg a kormány. Erről a MOL vezetője azt mondta, hogy utána, ha nem is egy lépésben, de fokozatosan ki kellene vezetni az árkorlátozást. Legalábbis ellátásbiztonsági szempontból ez lenne a célszerű.

Súlyos probléma lesz

A MOL vezetőjének a kijelentése nem hangzik jól autós szempontból. Erre Hernádi Zsolt azt válaszolta, hogy ez nem a pénzről, hanem az ellátás biztonságának a fenntartásáról szól. „Ami ugyebár európai szinten is súlyos probléma lesz hamarosan. Nekünk leg­alább ezt a térséget el kell látnunk üzemanyaggal, ez közös közép-európai felelősség.”

Célzott támogatás

Hernádi Zsolt szerint azért is vannak magas árak, mert túlkereslet van, muszáj lenne csökkenteni a fogyasztást is, az szerinte majd korrigál. „Egyre gyakrabban hangoznak el javaslatok, mint a tömegközlekedés támogatása, a nagyvárosi autómentes hétvégék. A rászoruló rétegeket pedig célzott támogatással kell és lehet segíteni.” – tette hozzá a MOL milliárdos vezére.

Nincs pánik

Hernádi szerint nincs pánikhangulat, és nem is kell hogy legyen. „Ismerjük a piacot, és látjuk a problémáit. Amit saját erőből tudunk, megoldjuk, amihez kormányzati segítség kell, ott tájékoztatjuk a kormányt az intézkedés lehetséges módjáról. Mert untathatnám az olvasót, hogy mi történt a schwechati finomítóban, hogy a százhalombattai finomító augusztusban két hónapra leáll, hogy jön a mezőgazdasági és a nyaralási szezon, de nem látunk olyan problémát, amit ne lehetne kezelni.” A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: Illusztráció