Szennyeződés kerülhetett a gödi Samsung gyárban a BMW-nek és a Fordnak szállított autó akkumlátorok celláiba, ezért könnyen túlmelegedhetnek, kigyulladhatnak. Világszerte 50 ezer hibrid járművet kell visszahívni a vélhetően gödi malőr miatt. A Samsungnak az egész világon mindössze három ilyen gyára van, kettő Ázsiában és egy itt Budapest környékén.

Tűzveszélyes akkumlátor

Csaknem ötvenezer hibrid autót, BMW-t és Fordot érintő visszahívási akció lett a következménye, hogy a beszállító hibás, tűzveszélyes akkumulátorokat gyártott. Sajtóhírek szerint az akkuk a Samsung SDI gödi üzeméből kerültek ki – írja a Magyar Nemzet.

Porszem kerülhetett a gödi gépezetbe

A BMW, bár nem nevezte meg a beszállítót, részletesen leírta, hogy miért kellett az áramtárolókat kivonni a forgalomból. Eszerint az történhetett, hogy a gyártás során szennyeződések jutottak be a cellákba. Az idegen anyag töltés vagy nagy teljesítmény leadásakor az akkumulátor túlhevülését eredményezheti, végső soron tüzet okozhat.

Samsung gyár Gödön – Forrás: Facebook

A Samsung telefonjaival is gondok voltak

Az akkumulátorok túlhevülése nem ismeretlen jelenség. Négy-öt éve a mobiltelefonok körében fordult elő, ráadásul éppen a Samsung csúcskategóriás okostelefonjaival esett meg többször, hogy töltés közben kigyulladtak. A problémát a töltést felügyelő szoftverek finomhangolásával oldották meg.

Vigyázat a Ford Kugákkal

A napokban 21 ezer plug-in hibrid Ford Kuga-tulajdonos kap értesítést arról, hogy a gyártó térítésmentesen kicseréli a gépkocsik nagyfeszültségű akkumulátorát. Emellett arra kérték az ügyfeleket, hogy ne használják elektromos meghajtással az autót, és ne is töltsék fel a telepeket.

A BMW is pórul járt

A német BMW október közepén közölte, hogy az akkumlátorcellák problémája miatt világszerte 26 700 plug-in hibridet kell javítania. A két visszahívási akciót a német Handelsblatt szerint az köti össze, hogy mindkét cégnek a Samsung SDI, vagyis a magyarországi Göd településen üzemelő gyár szállította az akkumulátort.

Nyilvánosan csend van

A nyilvánosság előtt sem a BMW, sem a Ford nem nevezte meg a beszállítót, a sajtóban iparági forrásokra hivatkozva jelölték meg a Samsung SDI-t.

Kiszolgáltatott autógyártók

A csendnek valószínűleg az az oka, hogy az autógyártók ki vannak szolgáltatva az akkumulátor-előállítóknak. A Handelsblatt szerint a hatalmas kereslet miatt a tárológyártók nehezen tudják teljesíteni a megrendeléseiket. A Samsung SDI például megháromszorozta európai termelési kapacitását a gödi létesítményében. 

Csak három ilyen gyár van a világon

A Samsung SDI a világ egyik legjelentősebb akkumulátorgyártója. A vállalat 2001 óta működik Magyarországon, eleinte televíziókat, majd monitorokat, 2016 óta járművek meghajtására szolgáló akkumulátort is gyártanak. Több mint egymilliárd eurót fektettek be Budapesthez közel épült gyárukba. A vállalatnak világszerte három üzeme van, kettő Ázsiában és egy a Pest megyei Gödön.

Ez is érdekelni fog!

Kiemelt kép: illusztráció