Majdnem négymilliárd forint értékben tett vállalásokat az óbudai Waterfront City beruházást végző Biggeorge Property, miután a kerületi és a fővárosi önkormányzattal tárgyalt. Lesz magánpénzből új gyalogoshíd a Dunán, a kerület 1,3 milliárdost kap panelfelújításra, a fővárosi önkormányzat pedig 130 lakáshoz jut 10 éven keresztül, hogy azokat olcsón bérbe adja. A magánbefektető ez mellett buszmegállókat épít és fejleszti Óbuda infrastruktúráját is.
Új dunai gyalogoshíd
A beruházást végző Biggeorge Property a Szentendrei út, a Bogdáni út, a Harisnyagyár épülete, valamint a BMW-szalon közötti területen folytatná a munkát, és ennek előkészületeként tett vállalásokat az önkormányzatoknak. Ezek között szerepel egy új dunai gyalogoshíd építése is. A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 252 ezernél is többen követnek minket.
HÉV felett ível át
A gyalogosokat és kerékpárosokat egyaránt kiszolgáló híd a volt óbudai szeszgyár megkímélt volt szeszgyári főépület déli oldalán létesülő, új épületekkel körülvett központi térről indul majd, és a HÉV, a rakparti út és a Duna mellékága felett átívelve éri el az Óbudai-szigetet, a most még rendezetlen, úgynevezett Kis-sziget részen.
A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Nyomtatott változatban először 1907-ben jelent meg a Budapest és Környéke újság. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!
35 ezer ember
Az Óbudai-sziget azon a részén, ahova a híd vezet, kulturális-rekreációs negyed létesítése van tervben. Ahova a híd érkezik a szigeten, nagyjából a K-híd és a H-híd közötti terület, vonzó célponttá válhat a látogatók számára. Így a tervezett gyalogos és kerékpáros híd nem csak az új lakónegyed, de a környéken található lakótelepen élő 35 ezer fős óbudai lakosságot is érdemben tudja majd kiszolgálni.
Buszmegállókat is épít a magáncég
A híd mellett fejlesztenék a környék közlekedési infrastruktúráját, ami a Szentendrei úti csomóponti fejlesztéseket, gyalogátkelőhelyek létesítését, a környező utcák és közterület felújítását, kerékpárút és kerékpárparkolók kiépítését, a HÉV-megállóhoz átszállást biztosító buszmegállók építését jelenti.
130 lakás ajándékba
További 1,2 milliárd forintot átadnak az óbudai önkormányzatnak bérlakások építésére, panelfelújításra és humán infrastruktúra fejlesztésére. A lakóparkban megépülő lakások tizedét – ez legfeljebb 130 lakást jelent majd – tíz évre a fővárosi önkormányzat adhatja bérbe, a piaci bérleti díjnál 20 százalékkal olcsóbban.
2027-ben kezdődhet a híd építése
A Fővárosi Közgyűlés nemrég arra adta áldását, hogy elinduljon a projekthez kapcsolódó összes településrendezési eszköz módosítása és az ehhez kapcsolódó tervezési folyamat, ezután készülhetnek el a végleges tervek, lehetnek engedélyek és végleges költségvetés. Mindez legalább 2 év még, tehát a híd építése 2027 előtt nem kezdődik meg, de ha elkészül, ez lesz az Óbudai-sziget ötödik hídja. A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 252 ezernél is többen követnek minket.
Kiemelt kép látványterv: BigGeorge)

