Hamarosan újabb helyszínen lehet biztonságosabban kerékpározni Budapesten, a 11. kerületi Villányi úton 1,7 kilométer hosszú kerékpársávot hoznak létre, közvetlenül csatlakozva a már közkedvelt Bartók Béla úti biciklisávokhoz. Az átalakítással az autók által használható forgalmi sávok száma nem csökken.
A nagykörúti munkák befejezésével május 11-én, hétfőn a 11. kerületi Villányi úton kezdődnek el egy új kerékpársáv kialakításának munkálatai. A Móricz Zsigmond körteret és a Budaörsi utat összekötő új szakasz 1,7 kilométer hosszú lesz, amely a Bartók Béla úti kerékpársávról közvetlenül is elérhető. Ezzel biztonságosabban megközelíthetővé válnak a Villányi út mentén található MOL Bubi gyűjtőállomások, ráadásul az autók által használható forgalmi sávok száma sem csökken.
A Villányi úti kerékpársáv kialakítása régóta szerepel a Főváros terveiben, hiszen eddig is sokan kerékpároztak a Szentimreváros egyik fő útvonalának számító szakaszon.
A Fővárosi Önkormányzat folyamatosan figyeli majd az új sávok használatát, azok végleges kialakításáról a tapasztalatok tükrében a többi szakasszal egyszerre, várhatóan nyár végén hoz majd döntést.
A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!
Lépésről lépésre
A Fővárosi Önkormányzat még március végén döntött arról, hogy ideiglenes kerékpársávokat alakít ki, ezzel is segítve a járvány terjedésének lassítását, megelőzését. Április elején civil szervezetekkel történő gyors szakmai egyeztetés után elkezdődhetett a munka.
Első lépésként a Bartók Béla útnak a Móricz Zsigmond körtér és Tétényi út közötti szakaszán, második lépésként a Tétényi úton a Bartók Béla út – Etele út között kezdődött el a munka,
ezt követően az Üllői útnak a Kálvin tér és a Könyves Kálmán körút közötti szakaszán jött létre kerékpársáv, majd a Nagykörúton vált biztonságosabbá a biciklizés az Üllői út és a Váci út között.
A mostani fejlesztésekben megvalósuló mintegy 20 kilométernyi új kerékpársáv nem csak a hossza miatt kiemelten fontos. Az új sávok jellemzően a leginkább hiányzó szakaszokat pótolják, így a korábban széttöredezett budapesti kerékpáros hálózat egységessé, gyorsan és kényelmesen használhatóvá válik.
Az új fejlesztéseknek köszönhetően nemcsak a belvárosban lehet könnyebben biciklizni, hanem a külső kerületekből is könnyebb lesz elérni a belvárosi célpontokat – írja a BKK a szerkesztőségünknek megküldött közleményében.
Kiemelt kép: Bringás a Nagykörúton – Fotó: BPK