A természettudományi után az új közlekedési múzeumot is vidékre költöztetheti a kormány. Lapinformációk szerint a Lázár János vezette Építési és Beruházási Minisztérium egyik államtitkára az elmúlt hetekben többször is kinyilvánította, hogy a gyűjteménynek jobb helye lenne például Nyíregyházán, Debrecenben.
A közlekedési múzeum kálváriája
A természettudományi múzeum után újabb nagy fővárosi kiállító helyet költöztethet vidékre a kormány. A közlekedési múzeum városligeti épületét 2015-ben úgy zárták be, hogy az évtized végére egy teljesen új, korszerű intézmény nyílik majd a helyén. Az épületet elbontották, a kormány pedig 2017-ben úgy döntött, hogy inkább a MÁV Kőbányai úti egykori ipartelepén építsék fel az új közlekedés múzeumot. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Még messzebbre kell költözniük
A legfrisseb hírek szerint azonban elképzelhető, hogy még messzebbre kell költözniük. A Népszava értesülései szerint az építési minisztérium egyik államtitkára az elmúlt hetekben több helyen is említést tett arról az elképzelésről, miszerint a közlekedési gyűjteménynek jobb helye lehetne vidéken, például Nyíregyházán vagy Debrecenben.
Hirdetés
Csodálatosan felújított lakás Újbudán, az Etele Plaza és az MOL Campus közelében, nem messze a Duna-parttól. Alkalmi ár: 68,5 MFt. Készpénzes vásárló esetén alkuképes az ár! A részletekért kattints az alábbi képre!
Debrecen: kulturális nagyhatalom
A kormánnyal tavaly év végén kötött megállapodás értelmében Debrecen önkormányzata 2,4 milliárd forintot költhet a Természettudományi Múzeum létesítésének előkészítésére. A dolgozók, az akadémia és a szakma tiltakozása tehát egyaránt hiábavalónak bizonyult, a Ludovika terjeszkedése mindennél fontosabb. A Természettudományi Múzeum ugyanis lényegében beékelődik a kormány számára kiemelt fontosságú Közszolgálati Egyetem területébe.
A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Nyomtatott változatban először 1907-ben jelent meg a Budapest és Környéke újság. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!
Drága döntés lehet
Mindez megismétlődhet a közlekedési múzeummal is. A kijelentés kevéssé meglepő annak fényében, hogy Lázár János már miniszteri meghallgatásakor leszögezte, hogy a vidéket kívánja előtérbe helyezni az állami beruházásoknál. A vidéki helyszínválasztással ugyanakkor kidobnák az új múzeum létesítésének előkészítésére kapott 10 milliárdot és a tervezésre költött csaknem 8 milliárd forintot is.
Megvan az építési engedély
A nemzetközi építészeti tervpályázatot elnyerő New York-i székhelyű Diller Scofidio + Renfro és Noll Tamás építészirodája által a Kőbányai úti helyszínre készített tervek idén nyáron megkapták az építési engedélyt, már csak a tervezés utolsó fázisa, a részletes kiviteli tervek elkészítése maradt hátra. Ezzel 2023 elejére végeznek, de a kivitelezői tendereket aligha írják ki akkor.
2026 előtt nem nyitnak meg
„A felülvizsgálat alatt álló állami beruházások elindítása a központi költségvetés helyzetének függvényében, az Építési és Beruházási Minisztérium javaslatára, a kormány döntésének megfelelően ütemezhető” – válaszolta a Palkovics László egyik utolsó intézkedésével október végétől kinevezett új főigazgató, Schneller Domonkos által vezetett kulturális intézmény. A hét éve bezárt múzeum akkor se nyithatna meg 2026 előtt, ha maradna ez a helyszín és ez a terv.
Japán helyett magyar tervek
Az Új Nemzeti Galéria vidéki helyszínen történő megvalósítására bizonyosan nem kerül sor, a közlekedési múzeum esetében ezt nem lehet ilyen határozottan kijelenteni” – válaszolta a Népszava kérdésére az építési minisztérium, amely lapunk azon információját is megerősítette, hogy Lázár János a japán tervek helyett magyar építészek elképzelései alapján valósítaná meg az Új Nemzeti Galériát, mivel ennek szimbolikus értéke van.
Megvalósul a Liget Budapest projekt
A Városliget Zrt. emlékeztetett rá, hogy Orbán Viktor a Néprajzi Múzeum átadásakor azt mondta, a Liget Budapest projekt teljeskörűen meg fog valósulni, azóta nincs ellentétes döntés. Azzal ők is tisztában vannak, hogy a galéria megvalósítása „az ország gazdasági lehetőségeinek függvényében kerül majd ütemezésre”.
Lázár az állami beruházások őre
Az állami beruházások őre azonban Lázár János lett, így hiába rendelkezik mindhárom felfüggesztett városligeti beruházás – az Új Nemzeti Galéria, az Innováció Háza és a Városligeti Színház – építési engedéllyel, még mindhármat elkaszálhatja, vagy éppen máshová helyezheti át a kabinet a miniszter javaslatára. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Kiemelt kép: kérdéses a közlekedési múzeum sorsa. Fotó: vezess.hu