Nemsokára csak 30 km/h-ás sebességgel lehet autózni az alsórakparton, mert teljesen átépítik. Gyalogosbarát, park lesz, amellyel Budapest egyik kiemelkedő jelentőségű közterülete zöld, élhető és a világörökségi környezethez méltó módon születhet újjá. Most egy lépéssel közelebb kerültünk ahhoz, hogy kényelmesen mégis lehessen sétálni az Rákos-pataktól egészen Csepelig. A BKK a BKK benyújtotta pályázatait a tovább zöldülő Id. Antall József rakpart és az Erzsébet híd alatti terület átépítésére is.
Összefüggő Duna-parti park
A Városháza megbízásából a BKK összefüggő vízparti, fásított gyalogos és biciklis sétányon dolgozik a Rákos-patak és a Csepel-sziget között. A Jane Haining rakpart vagyis a Lánchíd és az Erzsébet híd közötti szakasz újra egy kicsivel zöldebb lett. A kizöldült rakparton 26 kerékpártámasz, 38 pad, 8 napozószék, 3 árnyékoló és 1 ivókút teszi komfortosabbá. A cél az, hogy a rakpart elkészültével az a világ legszebb panorámájú városi tere legyen, ahova a helyiek és a város vendégei pihenni és feltöltődni járhatnak. A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 252 ezernél is többen követnek minket.
Készül a terv a Parlament előtti szakaszra
Emellett tervek készültek a Id. Antall József rakpart, vagyis a Parlament előtti szakasz azon részéhez is, amit az előző körben nem érintettek, hiszen annak északi, Margit hídhoz közel eső része már két részletben megújulhatott. Itt széles járdát és fasort alakítottak ki, padokat helyeztek el, átépítették a lehajtót, új, magas minőségű burkolatot alakítottak ki és már a Parlament előtt sem vezet a korábbi látképet csúfító szalagkorlátos autópálya-szerű út – írja az énbudaprestem.hu oldal.
Fasor a Duna-parton
A fejlesztés következő fázisában, erre vonatkoznak a benyújtott pályázatok is, a terv szerint a Parlament és a Lánchíd között kettős fasort alakítanak ki, amely nemcsak esztétikai szempontból jelentős, hanem a város zöldfelületének növelésében is fontos szerepet játszik.
A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!
30 km/h
Az autóforgalmat 30 km/h sebességre csillapítják, hogy a Vision Zero elvei mentén biztonságosabb legyen a közlekedés, csökkenjen a zajszennyezés, de továbbra is biztosítva legyenek az autós közlekedés feltételei ezen a szakaszon. Ezáltal egy multifunkcionális tér jön létre, amely hétköznapokon az autós közlekedést szolgálja, hétvégén és ünnepnapokon pedig közösségi programok helyszíne lehet. Továbbá irányhelyes kerékpársávokat, új lejárókat és zebrákat is kialakítanak, hogy javítsák a gyalogos és kerékpáros közlekedés feltételeit.
Park lesz az Erzsébet híd alatt is
Erzsébet híd alatti terület teljesen gyalogos tér lesz. Itt is fákat ültetnek és (újra) kettős lépcsősort alakítanak ki a mostani útpálya helyén, hiszen az eredetit a szocializmus alatt elbontották, hogy az addig vegyes funkciójú, élettel teli rakpartot az akkor haladónak számító, autóközpontú szemlélet szerint átadják az autóforgalomnak.
Átalakul a híd alatti parkoló is
A gyalogos tér kialakítása során nagy figyelmet fordítanak arra, hogy a közterület barátságos és biztonságos legyen. A lépcsősorok nemcsak a közlekedést, a Duna-parti pihenést segítik, hanem a közterület esztétikai értékét is növelik. Az átépítés után az autóforgalom a Petőfi téri felhajtón keresztül éri majd el a felső rakpartot, kapcsolódva a Belgrád rakparthoz, abban az idősávban, amikor a Jane Haining, vagyis a pesti szállodasor előtti rakparton is lesz autóforgalom.
Árvízveszélyes terület
A tervek készítésekor fontos szempont volt, hogy a rakpartszakasz árvízveszélyes terület. A BKK a tervezéskor olyan kialakítást, zöldítést, valamint köztéri elemek elhelyezését tartotta helyénvalónak, amelyek egy újabb árvíz esetén ellenállnak a környezeti megpróbáltatásoknak, nem akadályozzák az árvízi védekezéssel járó, embert próbáló munkát.
EU-s pénz
A kivitelezés mindkét esetben – a pályázatok kedvező elbírálása esetén – uniós forrásból valósulhat meg, várhatóan a jövő nyáron indulhatnak a kivitelezésre vonatkozó közbeszerzési eljárások. A BKK azt tervezi, hogy a Jane Haining rakpart megújítására is benyújtja majd a pályázatát.
Társadalmi egyeztetés
A tervezési folyamat célja volt, hogy Budapest egyik kiemelkedő jelentőségű közterülete zöld, élhető és a világörökségi környezethez méltó módon, a szakmai és civil szervezetek véleményét is figyelembe véve újuljon meg. A projekt egyik fontos eleme a társadalmi egyeztetés: az elmúlt években a városvezetőség és a BKK számos kérdőívet juttatott el a lakossághoz, hogy megismerje igényeit és javaslatait. A fejlesztés partnerségben születik meg a budapestiekkel, valamint az érintett 16 civil érdekvédelmi és szakmai szervezettel. A látványtervek is az eredményeknek megfeleltetve készültek. A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 252 ezernél is többen követnek minket.
Kiemelt kép: A rakpart látványterve – Forrás: BKK