Ha utaztál már olyan autóban, amiben volt ülésfűtés, akkor már megtapasztalhattad azt, hogy milyen hasznos ez a kényelmi funkció. Nem csupán az ősz közepétől tavaszig jöhet jól ez az extra, hiszen egy-egy nyári hajnalon is indokolt lehet bekapcsolni.

A régebbi autók tulajdonosainak sem kell vacognia

A régebb típusú autók esetén induláskor igen hideg lehet reggelente a jármű utasterében. Mire a fűtés valóban működőképes lesz, addig kínzóan hosszú percek telhetnek el. A jó hír az, hogy azon gépkocsik többségébe is be lehet szerelni ülésfűtést, amelyikben gyárilag nincs.

Az Autompláza Kft. kínálatában kapható ülésfűtések között jó eséllyel te is megtalálod azt a típust, amelyik kompatibilis az autóddal. Csak abban az esetben nincs erre lehetőség, ha a gépjárműved ülésszövetének kárpitját nem lehet szétválasztani a szivacsbetéttől, mivel az össze van ragasztva. Elég kevés ilyen modell létezik, ezek listája megtalálható az Autompláza Kft. honlapján.

Az utólagos ülésfűtés beszerelésének menete

Első lépésként a gyári vagy ha van, akkor a kiegészítő üléshuzatot kell leszerelni. Ezt követően máris felragaszthatóvá válnak az ülésre a fűtőlapok. A munkát érdemes profikra bízni, akiknek van az ilyen folyamatokban tapasztalata. Attól függően, hogy milyen típusú autóról van szó, eltérő ideig tarthat a kárpit szerelése. A bőrkárpitos autók esetében is megoldható az utólagos ülésfűtés, ám ennek további költsége van.

Az ülésfűtésnek van egy vezérlőelektronikája, ezt az ülés alá vagy a műszerfal alatti részben szokás elhelyezni. A bekötésnél meg kell oldani, hogy a termék áramhoz jusson, például a szivargyújtó vezetékeinél.

Végül a bekötést követően a gyári, illetve a kiegészítő üléshuzatot kell visszaszerelni az ülésre. Nemcsak az első két ülés, hanem a hátsó ülések esetében is van lehetőség utólagos ülésfűtés kialakítására. Mindezen műveletek nem csupán műszakilag, hanem esztétikailag is kifogástalan minőségben hajthatók végre.

Az ülésfűtés működéséről dióhéjban

Az ülésfűtés előnye, hogy rögtön az autó indítását követően működésbe lép. A Rhino karbonszálas ülésfűtés például háromfokozatú kapcsolóval van felvértezve, amit akár a gyári kapcsolóhelyekre is be lehet építeni adott esetben.

Működésének elve roppant egyszerű. A benne lévő bimetál elektronikai egység két hőmérsékletet monitoroz szüntelenül, a minimum és a maximum értéket figyeli. A minimum hőmérséklet alatt a fűtőszálak bimetál áramot kapnak, míg maximum hőmérséklet esetén már nem kap tovább áramot az ülésfűtés, egészen addig a pontig, amíg el nem éri a fűtőlapok hőmérséklete a minimum értéket.

A háromfokozatú kapcsolónál high, low és off értékek vannak, magyarul magasabbra, alacsonyabbra állítható az ülésfűtés hőmérséklete, valamint ki is lehet kapcsolni. Feledékenyek számára megkönnyebbülést jelenthet, hogy az utólag beépített ülésfűtés biztosan nem fogja leszívni az akkumulátort, ha elfelejtjük kikapcsolni és leparkolunk a kocsival. A gyújtáslevételkor ugyanis a kikapcsolás automatikusan megtörténik.

Ez a cikk szponzorált tartalom, megrendelő az automplaza.hu oldalt működtető cég.

Az auditált mérések szerint havonta átlagosan 12 millió alkalommal kattintják az olvasóink Like Company Kft hírportáljait. A támogatott cikkek sokáig címlapon vannak, így a partnereink reklámjait tényleg nagyon sokan látják, ezért hatásosak. Kattintson ide, ha Ön is kipróbálná ezt a népszerű hirdetési formát.