Melyikünk ne dédelgetne egy-két, esetleg több olyan vállalkozási ötletet, ami az induláshoz szükséges tőke hiányában csak álom marad? Ötleteink nagy része valószínüleg nem állná meg a helyét az üzleti élet szintjén, de lehetőség hiányában erre talán soha nem derül fény. Mint ahogy azokra az elgondolásokra sem, amelyek megfelelő támogatottsággal sikert aratnának.

A nyugati piacokon a vállalkozók számára több crowdfunding site biztosít módot projektjeik finanszírozására. A két legnépszerűbb az Indiegogo és a Kiskstarter hazánkban is működött korábban, de pár éve mindkét közösségi finanszírozási platform kivonult hazánkból.

Közösségi finanszírozási tér hazai vállalkozásokra szabva

Az itthoni piacon a két említett oldal eltűnésével támadt űr kitöltésére jött létre a Brancs – A közösségi piacter. Hiánypótló üzleti felület ez a közösségi finanszírozás terén Magyarországon. 

A Brancs azoknak a hazai vállalkozóknak tud támogatási opciót nyújtani, akiknek a magyar felhasználók a célpiaca. A Közösség megálmodója, Kövesdi Gábor maga is az Indiegogo-n indította családi vállalkozását, így felhasználóként, úgymond belülről látta a rendszer felépítését. Szembesült azzal, hogy az amerikai és nyugati piacra pozícionáló Kickstarter és más oldalak a magyar vállalkozások és felhasználók piaci igényeit nem fogják kielégíteni. 

Mivel a belföldi pályázati források és vállalkozói hitelek elérhetetlenek az induló cégek, vállalkozások és szervezetek számára, a kör tulajdonképpen bezárult.

Miben más a Brancs, mint a külföldi oldalak?

Míg a nyugati felhasználók 60-70 százaléka tudja, mi az a közösségi finanszírozás, addig ez az arány itthon 10-15 százalék. Ezért a vállalkozás alapítói elsődleges feladatuknak a Közösség megismertetését tekintik. 

A külföldi oldalakat már tudatosan keresik fel a felhasználók, hogy támogassák az induló vállalkozásokat. Nálunk meg kell keresni a vevőket a közösségi oldalakon, személyes kapcsolatokon keresztül.

Végül, a külföldi felületeken vállalkozók nagy százalékban technológiai ötleteik megvalósítására keresnek szponzorokat. Ahogy a Brancs Közösség kampányai közt is látható, bár vannak tech-ötletek, de nagyon sok a művészeti, kistermelői, kézműves és szolgáltató kampányoló. 

Az üzleti modell

A nyugati crowdfunding oldalak négy módon gyűjtenek pénzt: részvényeket kérnek támogatásért cserébe, hitelt nyújtanak, adakoznak vagy előfinanszírozzák a terméket.

A Brancs projektjeiben tulajdonjogot szerezni nem lehet, a szponzor vevő, aki előre kifizeti a termék vagy szolgáltatás árát. Ha a kampány sikertelenül zárul, a vásárlóknak a kifizetett pénz teljes mértékben visszautalásra kerül, vagy befektetik egy másik üzleti vagy non-profit projektbe.

A Brancs – A közösségi piactér oldalán további részleteket találsz!

Ez a cikk szponzorált tartalom. Kattintson ide, ha Ön is kipróbálná ezt a népszerű hirdetési formát. A hivatalos mérések szerint a Like Company hírportáljait a forgalmas napokon 600 ezer ember olvassa.