Egy új, mozgatható traffipaxot szerez be a terézvárosi önkormányzat, amely mellé négy trafiboxot is telepítenek a kerület négy pontján, melyekben felváltva tudják majd a sebességmérőt használni a rendőrök.
Közös döntés
Sebességmérőt helyez ki a terézvárosi önkormányzat a jövő évtől, hogy kiszűrjék a gyorshajtókat. A boxok helyeiről a BRFK, a kerületi rendőrkapitányság és a fővárosi rendészet iránymutatásai alapján döntött az önkormányzat. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Itt kell majd nagyon figyelni
Az alábbi a helyeken lesznek trafixboxok:
az Andrássy út – Izabella utcai csomópontba,
az Andrássy út – Munkácsy utcai csomópontba,
a Podmaniczky utca – Izabella utcai csomópontba,
a Podmaniczky utca – Rippl Rónai utcai csomópontba.
Két irányt mérhetnek
Az önkormányzat közleménye szerint a box előnye, hogy egy mozdulattal 180 fokban elfordítható, így két irányból is alkalmas sebességmérésre, a helyi rendőrökön múlik, hogy mikor, milyen irányból ellenőrzik a közlekedőket.
A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!
Kevesebb lesz a baleset
Soproni Tamás polgármester azzal indokolta a lépést, hogy más települések példái is azt mutatják, hogy ahol sebességmérő és trafibox van, ott nincs gyorshajtás és kevesebb a baleset is. ,,Más települések tapasztalatai azt mutatják, hogy ahol ilyen box és mérő van, ott nincs gyorshajtás és csökken a balesetek száma. Pontosan ezt várjuk mi is, látványos javulást a közlekedési morálban és a baleseti statisztikákban.”
Rengetegen haltak meg közlekedési balesetben az elmúlt 10 évben a fővárosban
Budapesten közel 500 fő hunyt el az utakon az elmúlt egy évtized során. Tény, hogy hazánk fővárosában veszélyesebb útra kelni, mint más hasonló nagyvárosokban. Az arányokat tekintve Budapesten ötször annyian szenvednek végzetes balesetet a közlekedés során, mint Bécsben.
Stratégiát alkottak a biztonság növelése érdekében
A BKK a fenti okokból kifolyólag elkészítette Budapest Közlekedésbiztonsági stratégiját. Az EU irányelveinek megfelelően a cél rövidtávon az, hogy 2030-ig megfeleződjön a közúti közlekedés során bekövetkező halálos balesetek száma. 2050-re ezt a számot nullára kellene redukálni.
A BKK vezérigazgatója már korábban kiállt a cél mellett
„Az elmúlt tíz esztendőben az áldozatok több mint fele a legvédtelenebb úthasználók közül került ki, és a sérüléssel járó esetek kilencven százalékát járművezetők okozták. A BKK és a Fővárosi Önkormányzat vezetése konkrét lépéseket tesz a közlekedés veszélyeinek csökkentéséért és a Vision Zero megvalósításáért, hiszen az egyetlen elfogadható szám a halálos kimenetelű közúti események tekintetében a nulla” – mondta el videóüzenetében dr. Walter Katalin, a BKK vezérigazgatója még május 11-én, a közlekedési kultúra napján.
Fontos intézkedéseket tartalmaz a stratégia
A szerdán elfogadott Közlekedésbiztonsági stratégia egyik legfőbb eleme, hogy 300 eszközből álló, folyamatosan működő sebességmérő hálózat fog kiépülni a fővárosban. Ezek a készülékek éjszakai is fognak működni, nem csak nappal. Az intézkedéstől azt remélik, így kevesebb lesz a gyorshajtó.
Csökkenő sebességhatárok
Csökkenteni fogják a sebességhatárokat a belvárosban. Kétszer annyi lesz a 30-as zóna vagy lakó-pihenő övezet. Utóbbiak esetében a legnagyobb megengedett sebesség 20 km/h.
További fontos intézkedések
Cél, hogy megvalósuljon a gyalogátkelő-megújítási program. A tervek szerint a megosztott rollerek Budapesten digitális sebességkorlátozással üzemelhetnének. Ez azt jelenti, hogy nem lehetne velük 25 km/h-nál gyorsabban haladni sehol. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Kiemelt kép: illusztráció