A Huawei Technologies kutatása szerint az online vásárlás a nők, míg a mobilbank a férfiak körében kedvelt, a vidéki kisvárosokban pedig a TikTok jóval népszerűbb az átlaghoz képest.

A vállalat négyezer megkérdezett személy mobil- és alkalmazáshasználati szokásainak vizsgálata után arra a következtetésre jutott, hogy egy magyar felhasználó átlagosan harminc applikációt használ, a férfiak nagyobb arányban töltenek le pénzügyi appokat, és online kaszinó játékokat, mint a nők, akik körében az online vásárlási appok a legnépszerűbbek.

Jelentős különbségek a telefonválasztásnál

A felhasználói preferenciák már a telefonválasztás során is jól láthatóak. A teljesítmény és a telefon kinézete fordítottan arányos az életkorral: amíg 18 éves korban a válaszadók 23%-a, 55 éves kor felett már csak a megkérdezettek 12%-a választ a hardver erőssége alapján készüléket, addig a dizájn 18 éves korban 7%-ot, 55 év felett pedig 3%-ot nyom a latba vásárláskor. Ha pedig nemek szerint vizsgáljuk az adatokat, azt láthatjuk, hogy a férfiak inkább a technológiai tudásra koncentrálnak, míg a nők inkább a dizájnra. Némileg meglepő viszont, hogy a kamera teljesítménye a nőknek (93,5%) fontosabb, mint a férfiaknak (86,6%).

Az appok népszerűségét a lakóhely is befolyásolja

A feltétlenül szükséges alkalmazások listáját a közösségimédia-appok (18,3%), a játék- és szórakoztató (11,5%) valamint a zenei alkalmazások (17,6%) vezetik. Ugyanakkor kevesebben tartják elengedhetetlennek az utazással és életmóddal, így a sporttal, fitnesszel vagy társkereséssel kapcsolatos alkalmazásokat.

A nemek eloszlását tekintve a nők körében (10,7%) népszerűbbek az online vásárlási appok, mint a férfiak körében (7,9%), a férfiak viszont a mobilbank alkalmazásokat részesítik előnyben (13,6%) a nőkhöz (11,6%) képest.

Lakóhely szerinti bontásban az étel, és élelmiszer kiszállítással kapcsolatos alkalmazások sokkal népszerűbbek Budapesten (7,1%), mint vidéken (4,8%), ugyanakkor az online vásárlási alkalmazások fontosabbak azoknak a felhasználóknak, akik Budapesten kívül élnek (9,7% vs. 8,7%). Ezzel szemben a banki appok használata a fővárosban (27,1%) és a megyeszékhelyeken (28,3%) magasabb az országos átlagnál (22,8). Talán a legmeglepőbb adat, hogy a TikTok a kisvárosokban jóval népszerűbb (13,9%) az átlaghoz képest (8,5%).

Teljesen eltérő a nemek között a tartalomfogyasztás módja

A Huawei felmérése azt mutatja, hogy az alkalmazások letöltése a férfiakra sokkal inkább jellemző (40%), mint a nőkre (30%), utóbbiak az appok letöltése helyett inkább az adott tartalom weboldalát nyitják meg, továbbá a nők szívesebben használják a natív alkalmazásokkal (30%) szemben a közösségi médiát is ezen a módon (32%). Az életkor szerinti megoszlás pedig azt mutatta, hogy a 18-24 éves generáció jellemzően alkalmazásokat tölt le, illetve, hogy sokkal kisebb arányban használ weboldalakat (29,73%), mint a többi korosztály (40,16%).

Ez a cikk szponzorált tartalom. Ha Ön is szeretne ilyent Budapest környékének legolvasottabb regionális hírportálján, amely a forgalmas napokon már Magyarország legolvasottabb hírportáljai között van, akkor kattintson ide!