Budakeszi polgármestere Győri Ottilia interjút adott az Info Rádiónak. A legutóbbi csőtörés kapcsán kiderült, mennyire sérülékeny a Budakeszi út és az azt használó több százezer ember munkába és iskolába járásának biztosítása. A közlekedés miatt Budakeszire egyre nagyobb nyomás helyeződik, ha nem oldják meg valahogy a helyzetet, nagy baj lesz pár éven belül. A visszaszámlálás tehát elkezdődött.

A polgármester az interjúban elmondta, hogy egy közel százéves vízvezetékcsőről van szó, tehát hasonló probléma bármikor adódhat. Mint mondta, a mostani egy szerencsés helyzet, miután sokan még a szabadságukat töltik, de például a jövő héten egy hasonló szituációban garantált lenne a forgalmi káosz.

Győri Ottila szerint ezek a fajta problémák mindig ráirányítják a figyelmet arra, hogy a Budakeszi út mennyire forgalmas, illetve arra, hogy Budakeszi és egyben a Zsámbéki-medence közlekedési helyzetét másképp is meg kellene oldani.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Nemcsak utakat, buszsávokat kellene építeni, hanem a kötöttpályás tömegközlekedés-fejlesztést is meg kellene véleménye szerint oldani.

Csőtörések és forgalmi káosz

Ahogy azt korábban itt a BudaPestkörnyéke.hu agglomerációs hírportálon megírtuk, nemrég ismét csőtörés történt a Budakeszi úton, szinte ugyanott, ahol decemberben. Akkor a fél budai agglomeráció elkésett, mert sok tízezer ember egy sávon tudott csak bearaszolni a fővárosba.

Az ismételten eltört vezeték szerencsére nem okozott akkora fennakadást a közlekedésben, mint a decemberi, hiszen pénteken még nem volt iskola és sokan szabadságukat töltötték, ráadásul a Fővárosi Vízművek most kiemelten foglalkozott az esettel, „azonnali” besorolást kapott.

Az első csőtörés alkalmával Budakeszin a mellékutcák is beálltak, így azon a kedden mindenki megtapasztalhatta, mi történik akkor, amikor sokezer ember, autó és rengeteg busz egyetlen keskeny úton akar bejutni a fővárosba. És láthatták milyen lehet hamarosan egy normál hétköznap a városuk az egyre több autó miatt.

Összeomolhat a település közlekedése

A település polgármestere, Győri Ottilia is érzékeli a rá nehezedő nyomást, ezért a nemrég megkezdett új ciklusában láthatóan kiemelten foglalkozik a Budakeszit érintő közlekedési kérdésekkel. Nem is tehet mást, hiszen ha nem lépnek, a jelenlegi ciklusában teljesen összeomolhat a település közlekedése, tenni kell valamit.

Nem számíthat a fideszes a fideszesre

Úgy tűnik a kormánypárti polgármester nem nagyon számíthat, a térség fideszes országgyűlési képviselőjére, Csenger-Zalán Zsoltra, hiszen Budakeszi és a Zsámbéki-medence közlekedésfejlesztésében az elmúlt évek során semmi érdemleges sem történt. Egyesek szerint a budai agglomerációs vasúthálózat fejlesztését pályája lezárása vagy folytatásaként felkarolhatná a képviselő, hiszen az még Zsámbékot is érintené, azt a települést, ahol egykor polgármester volt.

Több lehetőség közül lehet választani

Budakeszi szempontjából előnyös lenne az M0-ás hiányzó budai szakaszának városhoz közel történő megépítése, erre azonban egyre kevesebb az esély, szükség lenne egy elkerülőútra, ez még sehogy sem áll, buszsávokat kellene kialakítani a Budakeszi úton, a fakivágások miatt ebből is probléma lesz. A kötöttpályás közlekedés szempontjából szóba jöhetne egy villamosvonal meghosszabbítása, vagy a budai agglomerációs vonathálózat kialakítása. Utóbbira 2012-ben készült már egy tanulmány.

Évente 30 ezerrel több autó az utakon

Budakeszin tehát megkezdődött a visszaszámlálás. Vitézy Dávid, a BKK korábbi vezérigazgatójának elmondása szerint az agglomerációban 10 év alatt 300 ezerrel több autó közlekedik. Budakeszi környékén még számos lakóparkot fognak átadni, így vélhetően a településre nehezedő közlekedési nyomás fokozódni fog.

Kiemelt kép: Csőtörés a Budakeszi úton 2020 január 3-án – Fotó: BudaPestkörnyéke.hu