A BKK csak akkor veszi át a 15 milliárd forintért megvásárolt új CAF villamosokat, ha azok minden részletben megfelelnek a szerződéses feltételeknek. A Budapesti Fejlesztési Központ vezetője, Vitézy Dávid viszont szerencsétlenkedésről, belső harcokról beszél és szerinte megengedhetetlen, hogy a 15 milliárdért vett új villamosok a kocsiszínben porosodjanak.

„Érthetetlen, ami az új villamosok körül zajlik. Negyvenhét ilyen járművet rendelt a BKK 2014-ben, amelyek azután gond nélkül forgalomba is álltak. A 2016-ban, még Tarlós István hivatali ideje alatt megrendelt további 26 villamosból már 10 érkezett meg tavaly nyár óta folyamatosan, a többi pedig még gyártás alatt van, ám azok is itt lehetnének már, ha hajlandó lenne átvenni azokat a BKK” – mondta a Magyar Nemzetnek adott interjújában Vitézy Dávid, a Budapesti Fejlesztési Központ igazgatója.

Szerinte olyan részletekbe kötött bele a vállalat, amelyek a forgalomban lévő villamosokon is hasonló kialakításúak, ám ezek a klimatizált, alacsony padlós szerelvények mindenki megelégedésének megfelelően működnek.

„Nem pontosan értem, mi a BKK hezitálásának az oka, szerencsétlenkedés vagy belső hatalmi harcok. Jelenleg 15 milliárd forint értékben porosodnak az új villamosok a kocsiszínekben, ami megengedhetetlen. Minden segítséget felajánlottunk, de máig nem tiszta még az sem, mi a BKK pontos problémája, és mikorra tervezik forgalomba állítani a villamosokat.” – fogalmazott Vitézy Dávid.

CAF villamos – Fotó: BudaPestkörnyéke.hu

Két hete az elsők között írtunk arról itt a BudaPestkörnyéke.hu hírportálon, hogy a BKK szerkesztőségünknek megküldött közleménye szerint a CAF villamosok beszerzésére irányuló szerződés nem nyújt lehetőséget arra, hogy a BKK részletes listát tegyen közzé azokról a műszaki hiányosságokról, technikai hibákról, amelyek miatt egyelőre nem tudta átvenni a spanyol gyártótól Budapest legújabb villamosszerelvényeit.

A járművekkel kapcsolatos problémákról azonban elmondható, hogy azok később csak garanciális keretek között lennének javíthatók, amely többletköltséget ugyan nem okozna, hiszen a garanciális hibák kijavításának költségeit a gyártó állja, azonban még tovább hátráltatná a járművek forgalomba állítását – írta a BKK.

A BKK 2017-ben és 2018-ban összesen 26 új CAF Urbos villamost rendelt meg a spanyol gyártótól, miután a már Budapesten közlekedő 47 CAF-ra 2014-ben kötött szállítói szerződés úgynevezett opciós lehetőséget, azaz vételi jogot biztosított 87 további szerelvény megrendelésére.

A 26 villamosból eddig 4 hosszú jármű 2019-ben, 1 hosszú és 4 rövid pedig 2020-ban érkezett meg Budapestre. A BKK bízik abban, hogy Magyarország Kormánya a további 61 lehívható villamosra is biztosítja a forrást – írják a közleményben.

Kiemelt kép: Vitézy Dávid – BPK-montázs