Műszaki hiba miatt elakadt vonatnál segítenek a tűzoltók Tápiószecsőn. Tizenöt ember szállt át a mentesítő járatra.

Segítettek

Vonat utasainak segítettek a nagykátai hivatásos és a helyi önkéntes tűzoltók Tápiószecsőn, a Kodály Zoltán utcánál. A szerelvény műszaki hiba miatt megállt a nyílt pályán, és nem tud továbbmenni. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Ez az oka

A rajta utazó tizenöt ember az egységek közreműködésével száll át a mentesítő vonatra. Tápiószecső és Sülysáp között az egyik vágányon nem közlekedhetnek a vonatok felsővezetéki zárlat miatt – adott tájékoztatást a Mávinform.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!

Nem haladnak a vonatok

Ott várakozik a Szolnokról a Keleti pályaudvarra 5:03-kor elindult G60-as (3369) vonat és a Nagykátáról a Keleti pályaudvarra 6:01-kor elindult S60-as (3679) vonat. A Békés InterCity vonatok csak Szolnokig közlekednek és onnan indulnak – írja a Bors.

Nagyobb menetidő

Az utasok Szolnok–Budapest között másik vonattal utazhatnak. A Budapest-Újszász-Szolnok vonalon közlekedő vonatok menetideje 20-30 perccel meghosszabbodik.

Miniszter a MÁV-ról

Mindenkinek tisztán kell látnia, hogy az elmúlt negyven évben komoly forráskivonás történt a MÁV-nál – erről beszélt Lázár János. Az építési és közlekedési miniszter beszélt arról is, hogy a kormány augusztus 20. után tárgyalja a tízéves vasútfejlesztési programot, amely 6000 milliárd forint értékű forrást tartalmaz, valamint a körvasút ügye is előkerült.

Nőtt a balesetveszély

A tárcavezető szerint a MÁV-nál az a helyzet, hogy hiánygazdálkodás van, ami balesetveszélyt eredményez. Ez utóbbi kockázata szerinte nőtt az elmúlt egy- másfél évben. „A kormány nevében elnézést kérek azoktól, akik személyi sérüléssel járó balesetet szenvedtek, de azoktól is, akik késést szenvednek.”

Elnézést kért

A miniszer szerint a legfontosabb, hogy az utasok biztonságban legyenek, neki a biztonság fontosabb, mint hogy az utasok késnek-e, vagy sem, ennek felelősségét viseli miniszterként és politikusként. Ha mérlegelnie kell, hogy egy vonat működik-e, vagy sem, dönthet úgy, hogy inkább leállítja, ha nem tudják garantálni 100 százalékban a biztonságot.

Párhuzamosságok megszűntetése

A vasútvonal-bezárásokról azt mondta, hogy személyes dilemmái is voltak, mert vidéki szárnyvonalakról van szó, de a kérdés itt is a biztonság elsődlegesen. Lázár János szerint Magyarország, a MÁV és Volán sincs abban a pénzügyi helyzetben, hogy egy cég párhuzamosan két szolgáltatást nyújtson egyszerre – írja a vg.hu.

700 milliót spórolnak

Szerinte az országgyűlési képviselők joggal háborodnak fel, de nekik is meg kell érteniük, hogy a biztonság az elsődleges, a 2010 előtti időszakhoz képest annyiban más a helyzet, hogy senkit nem hagynak ott. A költségekről azt mondta, hogy korábban ezek a szárnyvonalak 1 milliárd 200 millióba forintba kerültek, a buszos szolgáltatást most 500 millióba kerül, de nem ez volt a döntő. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: illusztráció