Több mint 1,5 milliárd forintból megújul a kismarosi kisvasút. A királyréti és kemencei múzeumvasút pályafelújítása 14 kilométeres szakaszt érint, egymilliárd forintba fog kerülni és jövő tavasszal már kész is lesz.

A királyréti vasút az idén áprilistól már nem jár, várhatóan 2021-ig, a kemencei két szakaszon áll le a nyáron és indul újra 2021 tavaszán. A Szob-Márianosztra-Nagyirtás-Nagybörzsöny vonal menetrend szerint, zavartalanul közlekedik és várja az utazóközönséget.

Rétvári Bence a térség országgyűlési képviselője kedden a kismarosi állomáson tartott sajtótájékoztatón elmondta, hogy a királyréti és kemencei múzeumvasút pályafelújítása mintegy 14 kilométeres szakaszt érint, ami egymilliárd forint ráfordítást igényel.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

További 420 millió forint költséget jelent 15 jármű és egy gőzmozdony felújítása, valamint 2 új jármű beszerzése. Ezen túl 92 millió forintból újítják fel a királyréti erdei vasút paphegyi műszaki kiszolgáló épületét.

A képviselő kiemelte: a kisvasút fontos szerepet játszik a Börzsöny és a családok életében, a börzsönyi kisvasutakon évente több mint 150 ezren utaznak.

Ezért fontos a kormány számára is, hogy a börzsönyi kisvasutak is az utasok igényeihez igazodva, felújítottan várják a következő időszakban a közönséget – mondta.

Felidézte: 2017-ben született kormányhatározat a felújításról, amelyben a királyréti mellett kisebb részben a kemencei kisvasút is érintett. A felújításokat az Ipoly Erdő Zrt. valósítja meg, a társaság a turisztikai támogatások lehívását követően lefolytatta a közbeszerzéseket, és már a munkavégzés is elkezdődött.

Horváth Barnabás, az Ipoly Erdő Zrt. főmérnöke emlékeztetett arra, hogy a kisvasút az 1890-es évek elején épült, 600 milliméteres nyomtávval, fa- és kőszállításra. Az 1950-es évek környékén indult el a személyszállítás irányába, a vasúti pálya utolsó jelentős felújítása pedig 1978-ban történt, akkor a nyomtávot 760 milliméteresre váltották. Arra is felhívta a figyelmet, hogy a kisvasutakon lehetőség van kerékpár szállítására is.

BPK/MTI – Kiemelt kép: Mk48-as dízelmozdony szerelvényével Kismaroson 2020. július 7-én – Fotó: MTI/Máthé Zoltán