Napokon belül megkezdődik a biatorbágyi Viadukt felújítása. A híd javítása kapcsán a közút feletti munkákat a nappali forgalom zavartalanságának biztosítása miatt csak este 8:00 óra és hajnal 6:00 óra között végzik majd.

Acélszerkezet 25 méter magasságban

A kettős vasúti völgyhíd Biatorbágy messze földön ismert műemléke, de kilátóhelynek sem utolsó, írja a termeszetjaro.hu. Eredetileg egy viadukt hidalta át a Füzes-patak völgyét, amelyet 1883-1884-ben, a Budapest–Győr–Hegyeshalom vasútvonal építésekor emeltek. Az acélszerkezet mintegy 25 méteres magasságban ível át a patakvölgy felett. A második vágány – és ezzel a második völgyhíd – 1898-ban készült el, és a pályát egészen 1979-ig használták a vonatok. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Pazar a kilátás

Az északi hídra ma fel lehet menni akár gyalog, akár biciklivel, a déli le van zárva. A kilátás pazar a völgyhídról a Füzes-patak völgyére és a körülötte elterülő településre.

Hírhedt híd, egy robbantás helyszíne

A biatorbágyi viadukt, hanem hazánk (vasút)történetének legnagyobb, merénylet okozta vasúti balesetéről ismert igazán. 1931. szeptember 13-ra virradó éjszaka Matuska Szilveszter felrobbantotta a bal vágányon (a déli hídon) haladó, Bécsbe tartó gyorsvonat alatt a vasúti pályát, így a szerelvény mozdonya és első hat kocsija a mélybe zuhant. 22 ember vesztette életét. A merényletről megrázó felvételek kerültek elő a közelmúltban – számolt be róla a BudaPestkörnyéke.hu.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!

„Szörnyű látvány”

A korabeli leírások borzalmas képet adtak a baleset helyszínéről, ahol az éjszakai sötétségben kellett megkezdeni a mentést. „Szörnyű látvány! A viadukt alatt egyetlen tömkelegben hat-hét személykocsi, a mozdonyé és a szerkocsi apró szilánkokra törve. Egy hálókocsi romjai előtt állok. Mintha egy skatulyára egy halom követ ejtettek volna” – írta egy korabeli lap.

Eltűnt a fegyházból

Magát a merénylőt Bécsben fogták el, ahol hatévi fegyházra ítélték, míg Magyarországon halálos ítélet várta volna, amit életfogytiglanra változtattak, hogy az osztrák hatóságok ottani büntetésének letöltését követően kiadják hazánknak. Matuska Szilveszter 1944-45 fordulóján eltűnt a váci fegyházból, azóta sem lehet tudni, mi történt vele a szovjet csapatok bevonulását követően.

Hamarosan indul a munka

Várhatóan április 12-től megkezdődik a Viadukt járófelületének javítása Biatorbágyon. Megerősítik a lemezek rögzítéseit, valamint rugalmas tömítőanyaggal csökkentik az áthaladás zaját.

Fokozott óvatosságot várnak

A munkaterületet, amely egyszerre csak 1-2 járólemeznyi kiterjedésű lesz, biztonságos kordonnal kerítik el, így fokozott óvatossággal a hídon továbbra is engedélyezett a gyalogosok és kerékpárosok közlekedése.

Éjszaka dolgoznak majd

A közút feletti munkákat a nappali forgalom zavartalanságának biztosítása miatt csak este 8:00 óra és hajnal 6:00 óra között végzik, ekkor viszont teljesen lezárják az Iharoshoz kapcsolódó Forrás utcai körforgalmi ágat, valamint jelzőőrös forgalomirányítás lesz.

Forgalmi változások

Az Iharos városrész éjszakánként csak a Szarvasugrás körforgalom és a Csodaszarvas utca használatával érhető majd el, erről a kivitelező előzetesen szórólapokkal tájékoztatja az érintett lakókat. A terelést érintő munkák várhatóan 2×4 éjszakát vesznek igénybe és zajhatással is járnak. Megértésüket, türelmüket köszönjük – szól a felhívás Biatorbágy honlapján. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: a biatorbágyi viadukt. Fotó: biatorbagy.hu