Őrületesen sokba, kilométerenként 40 milliárd forintba, vagyis méterenként 40 millióba kerül az M0-ás körgyűrű 11-es és 10-es út között épülő alig 8 km hosszú szakasza. A végleges ár megközelíti majd a 400 milliárd forintot, de a szakértő szerint ennél is drágább lehet a Budakalász és Solymár között épülő új M0-ás szakasz.
Átlagosan 4 milliárdba kerül 1 km
Magyarországon egy átlagos műszaki tartalmú gyorsforgalmi út megépítésének kilométerára 4 millliárd forint körül van síkvidéken – állítja Zsilák-Makra András, számos nemzetközi munkában is részt vett iparági szakértő, aki jelenleg a Dömper Kft munkatársa. Ők is részt vesznek a Sopron és Csorna között épült M85-ös út kivitelezésében. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Nem lesz egyszerű
Az M0-ás új szakasza részben alagútban haladna, ezért előre borítékolható volt, hogy nem lesz olcsó, de kilométerenként 40 milliárdra biztosan nem sokan számítottak. Zsilák-Makra András a Magyarépítők.hu oldalnak elmondta: az M0-s különösen nehezen megépíthető szakasza nem lesz egyszerű kivitelezői teljesítmény.
40 milliárdba kerülhet 1 km
„Várható, hogy a jelenleg tervezés alatt álló, de a következő években esedékessé váló, a főváros Észak-budai agglomerációjában a 10. számú és a 11. számú főutak összekötését biztosító alig 8 km hosszú M0-s körgyűrű új szakasza, a maga bonyolult csomópontjaival, szinte a teljes szakaszt lefedő 2×3 sávos összesen 5,2 km hosszú alagút szükségességével, bizonyára 40 milliárd forint feletti kilométeráron fog versenybe szállni” – mondta.
A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!
Pirossal jelöltük az M0-ás új 8 km-es szakaszát (Tervezett utak – kék: M100, zöld: M10, sárga: M2) Szürke: az M0 meglévő szakasza
Speciális gépek
A szakértő szerint ahhoz, hogy elkezdődhessen a 84 hónapig tartó projekt, benne a 3 alagútpár építése és a közvetlenül csatlakozó völgyhidak kivitelezése, több, mint egy éves előkészítésre van szükség, hogy az alagút felvonulási területek kialakíthatóak legyenek, a speciális gépeket egyáltalán a helyszínre lehessen szállítani – mondta.
Sokan kritizálják az árakat
A szakértő arról is beszélt, hogy az elmúlt időszakban többen erősen kritizálták, sőt megkérdőjelezték az M100-as árát. Ez az út köti majd össze az M1-es autópályát Esztergommal. A Bicskétől induló 32 kilométert 345 milliárd forintért építik meg. A térségben élő országgyűlési képviselő, az áprilisi választáson az ellenzék színeiben induló Szél Bernadett kiakadt, nem érti mi kerül minden egyes kilométeren 11 millió forintba. Ide kapcsolódik: Csillagászati összegbe kerül az M100-as út építése, a térségben élő országgyűlési képviselő kiakadt
Sok, de nem drága
A politikus felvetésére az útépítési szakértő annyit mondott az építési szakportálnak, hogy „ismerve a piac síkvidéki árait, a dombvidéken vezetendő, alagutakkal és hosszú völgyhidakkal gazdagított M100 szerződésének a maga 14 milliárd forintos kilométerára elsőre irreálisnak tűnhet, de megkérdezve a nyertes vállalkozókat, a műszaki tartalmat megismerve, ez csak sok, de nem drága. Hiszen a teljes M100-ason például 6 különszintű csomópont, 52 híd, ebben 4 hatalmas völgyhíddal és 6 db alagút (3 pár) épül egy új mérnökségi telephellyel együtt.” – mondta.
Aranyáron készül
Szél Bernadett így fogalmazott a közösségi oldalán: “Titkon abban reménykedtünk Nunkovics Tibor és Buzinkay György jelölt-társaimmal, hogy ebben benne van az az M10 is, amire hasonlóan szükség lenne, sőt párhuzamosan kellene építeni ezt a kettő utat. A másik verzió, hogy aranyból lesz az út.” – fogalmazott a képviselő-jelölt.
2034-re készülhet el az M100-as
Az M100 és M10-es út építési ütemezéséről eddig nem sokat lehetett tudni. Idén nyáron Szentendre környékének ellenzéki országgyűlési képviselő-jelöltje, Buzinkay György kikérte a NIF Zrt.-től a M100 gyorsforgalmi út megépítésével kapcsolatos hatástanulmányokat. Ezek alapján 2034-re készülhet el az M100-as, ugyanakkor az M10-es tervezését még el sem kezdték. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Kiemelt kép: illusztráció