Ahogy azt szerdán itt a BudaPestkörnyéke.hu hírportálon megírtuk Karácsony Gergely főpolgármester az állította, hogy a kormány a dugódíj bevezetésével tervez. Fürjes Balázs Budapest és az agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár azt válaszolta, hogy a kormánynak esze ágában sincs támogatni a dugódíjat.

Suttyomban dugódíj?

A főpolgármester szerdán posztolta a közösségi oldalára, hogy a kormány suttyomban 400 forintos dugódíjjal tervez. Karácsony Gergely a kabinetfőnékére hivatkozott, aki állítja látott ilyen dokumentumot. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el!

A kormány nem támogatja a dugódíjat

A cikkünk megjelenése után nem sokkal Fürjes Balázs államtitkár a közösségi oldalán üzent, ezt írta: „CSUPA NAGYBETŰVEL, LASSAN, HOGY A VÁROSHÁZÁN IS MEGÉRTSÉK: A KORMÁNYNAK ESZE ÁGÁBAN SINCS TÁMOGATNI A DUGÓDÍJAT. Az autósüldözés, a megszorítások, az adóemelés Karácsony Gergely politikája. Mi az adócsökkentésben hiszünk és az emberekre bízzuk, mikor, mivel szeretnének közlekedni.” – fogalmazott az államtitkár.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Itt van Fürjes Balázs reakciója

400 forintról beszéltek

Az államtitkár posztjának az előzménye, hogy szerdán a főpolgármester kabinetfőnöke, Balogh Samu egy kormányzati háttérdokumentumra hivatkozva azt állította, hogy minden autósnak, minden áthaladáskor 400 forintot kellene fizetnie a Hungária körúton, Budán pedig az ehhez kapcsolódó körgyűrűn belül. Azt is állítják, hogy a hamarosan megépülő Galvani híd csak így hozhatja azokat a forgalomcsillapításra vonatkozó elvárásokat, amelyeket elvárnak tőle. IDE KAPCSOLÓDIK: Döntsenek már! Vitézy Dávid szerint nagy baj lenne, ha a pesti oldalon nem épülne meg időben a Galvani hídra vezető új körút

Dugódíj suttyomban

Karácsony Gergely főpolgármester azt posztolta a közösség oldalán, hogy „dugódíjat suttyomban, lopakodva bevezetni nem lehet. Ezért mondjuk, hogy a Galvani hídról nem csak csilivili látványterveket kell mutogatni, hanem érdemi, minden részletre kiterjedő párbeszédet kell folytatni a budapestiekkel.”

Itt van Karácsony Gergely eredeti posztja

Nem támogatja a dugódíjat a kormány

2019. novemberében írtunk arról itt a BudaPestkörnyéke.hu hírportálon, hogy a dízelek kitiltásáról és a dugódíjról azt nyilatkozta egy kormányinfón Gulyás Gergely miniszterelnökséget vezető miniszter, hogy “sem a dugódíjat, sem a dízelek kitiltását Budapestről nem támogatja a kormány”. IDE KAPCSOLÓDIK: A dugódíj és dízelek kitiltása kidolgozatlan, aggodalomra ad okot és a kormány nem támogatja – mondta a miniszter

A 4-es metróért cserébe

A dugódíj régi sztori Budapesten. A korábbi főpolgármester, Tarlós István többször célzott arra, hogy majd egyszer be kell vezetni, mert Demszky Gábor főpolgármestersége idején úgy kapott csak támogatást Budapest a 4-es metró megépítéséhez, ha vállalják a dugódíj bevezetését.

Nincs politikus aki ezt bevállalná

A 4-es metrót Tarlós István adta át, de a dugódíj bevezetésétől mindvégig húzódozott, hiszen egy ilyen népszerűtlen döntést egyetlen politikus sem szívesen vállal fel.

Dugódíj zónahatár

Az elmúlt években folyamatosan készültek ilyen-olyan tervek, elképzelések a dugódíj bevezetésére. A korábbi főpolgármester rendszeresen nyilatkozott a dugódíj zónahatárának a kérdéséről.

Politikai csatározások eszköze

A dugódíjat sok-sok éve Budapest egy szerződésben bevállalta, azonban eddig senki sem merte bevezetni, várhatóan ez sokáig így is marad továbbra is politikai csatározások egyik eszköze lesz. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el!

Kiemelt kép: Fürjes Balázs, Budapestért és agglomerációért felelős államtitkár – BPK-montázs