Egy kormányzati háttérdokumentumra hivatkozva állítja a Városháza, hogy minden autósnak, minden áthaladáskor 400 forintot kellene fizetnie a Hungária körúton, Budán pedig az ehhez kapcsolódó körgyűrűn belül. Azt is állítják, hogy a hamarosan megépülő Galvani híd csak így hozhatja azokat a forgalomcsillapításra vonatkozó elvárásokat, amelyeket elvárnak tőle.

A kabinetfőnök állítja látott ilyen dokumentumot

„Az általunk megismert kormányzati háttérdokumentumok talán legfontosabb részlete, hogy a dugódíj bevezetésével tervez a kormány Budapesten” – állítja a Telexen megjelent cikkében Balogh Samu, a főpolgármester kabinetfőnöke.

400 forint/alkalom

A tervek szerint áthaladásonként 400 forintot fizetne minden autós Pesten a Hungária körút, Budán az ahhoz csatlakozó úgynevezett budai körút keresztezésekor. Ez akkor indulhat, ha átadják a Galvani hidat, amely elvezetheti majd a belváros forgalmát. IDE KAPCSOLÓDIK: Az autósok 30%-át érintené a dugódíj, mutatjuk a tervezett zóna határát

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Forgalomcsillapítás

Balogh Samu szerint a Galvani hídhoz kapcsolódóan várt forgalomcsillapítási hatást elsősorban nem is a hídtól kell várni a kormány szerint, hanem az azzal párhuzamosan bevezetni tervezett dugódíjtól és belvárosi sávelvételektől. Az új híd csak megkönnyíti ezeknek az intézkedéseknek az érvényesülését, hiszen teret ad a belvárosból kiszoruló forgalomnak, elsősorban a dugódíj miatt túlterhelődő Rákóczi híd tehermentesítésével – írja. IDE KAPCSOLÓDIK: Döntsenek már! Vitézy Dávid szerint nagy baj lenne, ha a pesti oldalon nem épülne meg időben a Galvani hídra vezető új körút

Ezeket is olvasd el, érdekes cikkek!

Dugódíj suttyomban

Karácsony Gergely főpolgármester nem sokkal ezelőtt azt posztolta a közösség oldalán, hogy „dugódíjat suttyomban, lopakodva bevezetni nem lehet. Ezért mondjuk, hogy a Galvani hídról nem csak csilivili látványterveket kell mutogatni, hanem érdemi, minden részletre kiterjedő párbeszédet kell folytatni a budapestiekkel.”

A Galvani híd látványterve

Dél-Budai Duna-híd
Forrás: BFK

Nem támogatja a dugódíjat a kormány

2019. novemberében írtunk arról itt a BudaPestkörnyéke.hu hírportálon, hogy a dízelek kitiltásáról és a dugódíjról azt nyilatkozta egy kormányinfón Gulyás Gergely miniszterelnökséget vezető miniszter, hogy „sem a dugódíjat, sem a dízelek kitiltását Budapestről nem támogatja a kormány”. IDE KAPCSOLÓDIK: A dugódíj és dízelek kitiltása kidolgozatlan, aggodalomra ad okot és a kormány nem támogatja – mondta a miniszter

Nehezen illene a kormány politikájához

Az elmúlt hónapok kormányzati politikáját látva felmerülhet bennünk a kérdés, hogy valóban állhat-e kormányzati szándék a dugódíj bevezetése mögött? Jelenleg nehezen összeegyeztethetőek a kormány politikájával: gondoljunk például az ingyenes parkolás bevezetésére, vagy a fővárosi forgalomcsillapítási beavatkozások heves ellenzésére – írja a Telex szerzője. Ha innen nézzük, kételkedhetünk benne, hogy a kormányzati terveket egyáltalán komolyan lehet-e venni, és hogy a háttérdokumentumokban leírt terveket valóban meg akarják-e valósítani. 

Itt van Karácsony Gergely ebben a témában írt posztja

Kiemelt kép: illusztráció