A csirkemellre nagy kereslet van, ezen még keresni is tudnak a beszállítók, viszont az állat többi részét is el kell adniuk. Két lehetőségük van: vagy sokat vágnak le, de akkor csak nyomott áron tudják eladni a piacon és veszteségük keletkezik, vagy pedig annyit vágnak le, hogy még arányban van a nyereség és a veszteség. A Tesco magyarországi vezérigazgatója, Pálinkás Zsolt nem csak a hiány okairól beszélt, hanem a kormány által bevezetett ársapkáról is elmondta véleményét.

Ártorzító hatás

Pálinkás Zsolt szerint az ársapkák bevezetése elején jó volt a szándék, hiszen ezekben a bizonytalan időkben erősítette a vásárlói bizalmat, sőt fogyasztást is tudott generálni. Mára azonban inkább az látszik, hogy milyen ártorzító hatásuk van. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Előbb-utóbb ki kell vezetni ezeket

A vezérigazgató véleménye szerint tehát az árstop egyfelől torzítja a piaci viszonyokat, másfelől pedig más termékek árkorrekciója végett árfelhajtó hatása is van, és így még gerjesztheti is az inflációt. „Ez nyilván a kormány hatásköre, de szerintem előbb-utóbb ki kell vezetni ezeket, mert elkezdtek nagyon-nagyon elmenni a beszerzési árak” – mondta.

HOPPÁ! A forgalmas napokon már 300 ezren olvastok minket! Ezzel Magyarország Top 15 hírportálja közé került a BudaPestkörnyéke.hu! Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint az Origo, Index, Telex, Hvg, Blikk, 24.hu vagy az RTL KLUB és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most Te is minket olvasol! Részletek itt.

48 terméket jelentett az első ársapka

Az első ársapkáknál mindenki hat termékről beszélt, holott a valóságban az 48 terméket jelentett. Többfajta százszázalékos napraforgóolajat forgalmazunk, csirkemellből is van csomagolt, nem csomagolt, nagyobb, kisebb adagok.

Megzavarodik a piac

Ehhez képest a tojás és a burgonya viszonylag egyszerűek, most könnyebb dolgunk volt, bár sok időt így sem kaptunk az átállásra – mondta Pálinkás Zsolt a Forbes magazinnak adott interjúban. Hozzáétette, egy-egy ilyen bejelentés tapasztalata szerint nagyon meg tudja zavarni a piacot. Hiába folyamatos az ellátás, az emberek ilyenkor ráugranak az adott termékekre, hirtelen megnövekedik a kereslet.

700 százalékkal nőtt a kereslet

Elárulta: amikor elindult az árstop, nagyon magabiztosak voltak, azt gondolták, minden rendben lesz, de arra nem számítottak, hogy adott esetben 700 százalékkal nő meg a cukor iránti kereslet, hiszen a kiskereskedők is elkezdtek hozzájuk járni, mert sokkal olcsóbban vették meg a cukrot polci áron, mint beszerzési áron.

Nehéz alkalmazkodni

„A hatósági áras csirkemell filé, amit nekünk árulni kell, nyilvánvalóan megdobja a keresletet a csirke melle iránt, de mivel nem lehet csak a mellét árulni, szegény állatot egészben kell levágni, mert nem tud ilyen gyorsan alkalmazkodni az evolúció ezekhez az igényekhez” – nyilatkozta a vezérigazgató.

Nem csak a csirke mellét kell eladni

A mellre nagy kereslet van, ezen még keresni is tudnak a beszállítók, viszont az állat többi részét is el kell adniuk. Két opciójuk van: vagy sokat vágnak le, de akkor nyomott áron tudják csak eladni a piacon és veszteségük keletkezik, vagy annyit vágnak le, ahol még arányban van a nyeresége és a vesztesége. Pontosan emiatt van kevés csirke, és ezért van az, hogyha kifogy a csirkemellfilé, akkor az állat összes többi részét aránytalanul drágán lehet csak megvásárolni.

Pontosan emiatt van kevés csirke, és ezért van az, hogyha kifogy a csirkemellfilé, akkor az állat összes többi részét aránytalanul drágán lehet csak megvásárolni.

Nyílik az árolló

Ahogy megyünk előre az időben, egyre jobban nyílik a beszerzési árolló, és még biztos nem vagyunk a folyamat végén. Szerintünk még sok inflációs ütem lesz, bár talán már kisebb mértékűek, de egyre inkább ki fog nyílni ez az olló, és egy idő után el fogunk érni oda, hogy az import olcsóbb lesz, mint a helyi beszerzés. Ez pedig biztos, hogy nem cél – mondta Pálinkás Zsolt.

Olcsóbb tésztával jóllakni

A BudaPestkörnyéke.hu is írt arról az interjúról, amelyben a magyarországi SPAR vezetője, Heiszler Gabriella beszélt a kialakult válsághelyzetről. Véleménye szerint hiába drágább a tészta, még mindig olcsóbb egy családot tésztával jóllakatni, mint hússal vagy zöldséggel. A pékáruk forgalmában is látják a változást, a kenyér kelendőbb lett: olcsóbb egy kiló kenyér, mint egy kilónyi kifli vagy egyéb pékáru. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: Tesco. Fotó: archív