Jelentős változásokra kell készülni az Andrássy, a Bécsi és a Váci úton, ahol egy-egy szakaszon jelentősen csökkentik a maximális sebességet. Erre azért van szükség, mert a város vezetése abban bízik, hogy így kevesebb baleset lesz Budapesten.
Senki se haljon meg balesetben
„A városban, amely nem csak lakóhely, de közös otthon is: célunk kell, hogy legyen, hogy senki ne veszítse az életét közlekedési balesetben. Minden okosan kialakított sebességcsillapítás, zebra, kamera, közelebb vihet ehhez” – mondta Karácsony Gergely a Fővárosi Közgyűlésben. A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 252 ezernél is többen követnek minket.
Sebességcsökkentés
Az új sebességcsökkentett helyszíneket a Közlekedésbiztonsági Stratégia, a 2030-as Közúthálózati terv és a BKK úgynevezett prediktív modelljének együttes elemzése alapján választották ki a szakemberek. A prediktív modell azt értékeli, hogy melyik útszakaszokon van kifejezetten nagy szerepe a megengedett sebességnek az ütközések előidézésében. Az adatalapú, mesterséges intelligencia modell segítségével a szakemberek 5 év adatainak értékelésével még jobban megbizonyosodhatnak arról, hogy hol van szükség beavatkozásra a biztonságos közlekedés érdekében.
Incidensek
A helyszínek kijelölésekor a szakemberek azt is figyelembe vették, hogy az adott útszakaszokon az elmúlt években hányszor történtek olyan incidensek, amelyek alacsonyabb sebességnél megelőzhetők lettek volna.
A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!
Három fontos helyszín
Mindezek alapján az alábbi helyszíneken változik a megengedett legnagyobb sebesség: az Andrássy út Oktogon és Bajcsy-Zsilinszky út közötti szakaszán a korábbi 50 km/óráról 40 km/órára; a Bécsi út Vörösvári út és Reménység utca közötti szakaszán 60 km/óráról 50 km/órára; a Váci út Róbert Károly körút és Dózsa György út közötti szakaszán pedig 70 km/óráról 50 km/órára.
Vision Zero
Budapesti Közlekedési Központ még 2023-ban mutatta be a Közlekedésbiztonsági Stratégiáját, amelynek az a célja, hogy 2030-ra a maihoz képest felére csökkenjen a halálos balesetek száma, 2050-re pedig elérjük a Vision Zero balesetmegelőzési program célkitűzését, és felzárkózzunk Oslo vagy Helsinki mellé, ahol volt olyan év, amikor egyetlen ember sem halt meg közúti balesetben.
Hatékony módszer
E célkitűzést Karácsony Gergely is megemlítette a Fővárosi Közgyűlés október 4-i alakuló ülésén, külön is hangsúlyozva, hogy a Vision Zero megvalósulásának egyik leghatékonyabb módja a sebességcsökkentés.
Maximális sebesség
BKK a közleményében azt írja, hogy az útszakaszokban közös, hogy a már korábban elfogadott Közúthálózati Tervben előirányzott útszakaszokon csökkentik az 50 km/órát meghaladó sebességhatárt, illetve a hálózati és a közterületi szerephez igazítják a maximálisan megengedett sebességet.
Figyelik a forgalmat
Az új sebességhatárok bevezetését követően a szakemberek kiemelt figyelmet fordítanak az érintett szakaszokon bevezetett intézkedések hatásaira, folyamatosan mérik az ott közlekedők sebességét, monitorozzák a forgalmat. A további helyszínekkel kapcsolatban a BKK egyeztetést kezdeményez az érintett kerületekkel. A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 252 ezernél is többen követnek minket.
Kiemelt kép: BPK