Az Orbán-kormány közlekedési és építési minisztere, Lázár János arra készül, hogy 99 évre magánkézbe adja a magyar vasúti pályaudvarok működtetését. Vitézy Dávid szerint lényegében azt csinálja az Orbán-kormány, mintha valaki 100 évre úgy adná oda valakinek a lakását, hogy nem kell fizetnie, ha lelakja, nem kell felújítania, de ha a tulajdonos változtatni szeretne valamit, például modernizálni, akkor kártérítést kellene fizetni a bérlőnek. A közvagyon brutális lenyúlására készül az Orbán-kormány minisztere. Nagy kérdés: Ha valakinek megéri üzemeltetni a pályaudvarokat, miért nem éri meg ez az államnak?
Lázár megtalálta a bizniszt
Úgy tűnik Lázár János gyorsan megtalálta, hogyan lehet rengeteg pénzt csinálni a közlekedésből: szervezd ki 100 évre a nagy vasúti pályaudvarok üzemeltetését – vélhetően – a haveroknak. Fizetniük lényegében nem kell, kötelezettségeik nincsenek, azonban az ott működő üzletek hasznát ők húzzák. Sőt, ha a mostani Orbán-kormány már csak történelemmé válik Magyarországon és egy felelősebb kormány fejleszteni szeretné a magyar vasúti közlekedést, akkor milliárdos kompenzációt kell majd fizetni a mostani haveroknak, akiknek az unokáik is milliárdokat fognak keresni a most kiszervezett, lényegében ellopott közvagyonból. Kinek is jó ez? A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 252 ezernél is többen követnek minket.
Óriási szélhámosságra készül az Orbán-kormány
Vitézy Dávid, az Orbán-kormány volt közeledési minisztere észrevette, hogy mekkora szélhámosság készülődik. Így ír a közösségi oldalán: „Ha nem olvastam volna a mindössze 7 oldalas pályázati kiírást, és nem ismerném Lázár Jánost, még talán el is hinném, amit mondott a budapesti pályaudvarok kiárusításáról. Miszerint ez itt “win-win szituáció”, és majd mindenki jól jár a pályaudvarok 99 éves hasznosításával, ami amúgy az ő “ötlete” volt, és a magántőke bevonása ez.” – írja a volt közlekedési államtitkár, majd így folytatja:
89 hektárnyi értékes terület
“Itt azonban csak egy “win” (vagyis győztes) van: a magánbefektetőké, akik majd 99 évre megkapják az ország legforgalmasabb és legértékesebb pályaudvarait és mögöttük 89 hektárnyi értékes városi területet: ellenérték, tehát egyszeri vételár vagy bérleti díj nélkül, bármiféle az utasok számára a körülményeket javító fejlesztési elvárás, előírás vagy garancia nélkül, bármiféle városfejlesztési vagy vasútfejlesztési terv rögzítése nélkül.
A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!
Az állami vagyon kiárusítása
A végén 99 év alatt annyit fognak keresni a kártérítéseken, mikor az állam fejleszteni akarja a vasutat és valamit módosítani a pályaudvarain, mint magán az ingatlanfejlesztésen. Ez a budapesti állami vagyon végkiárusítása, nem az államnak és a magántőkének kölcsönösen előnyös közös hasznosítás ilyen feltételek mellett” – szögezi le Vitézy Dávid.
Szabadrablás
“Ez minden, csak nem európai, akármennyit is példálózik Lázár János ismét Béccsel – most épp nem a migránsveszély, hanem a főpályaudvar kapcsán. De ami ott történt, az szöges ellentéte annak, amit itt most csinálnak. Ausztriában a szövetségi államvasút és Bécs városa közösen tervezte meg a városfejlesztés minden részletét a közérdek által vezérelten: vasútfejlesztés, megfizethető lakások, új városközpont és park. És aztán egyesével a konkrét tervekre vontak be befektetőt, például a pályaudvar közpénzből megépült kereskedelmi helységeinek működtetésére egy üzemeltetőt, aki bérleti díjat fizet. A konkrét kiszabályozott telkekre egy-egy hotelt vagy lakóházat építő vevőt, aki azt és oda építette, ami a városnak kellett. A szabadrablás nem ugyanaz, mint a város es lakói számára a hasznokat maximalizáló, átgondolt és közérdek által vezérelt városfejlesztés” – írja Vitézy.
Lakáskiadás ingyen 100 évre
Az Orbán-kormány volt államtitkára szerint “Ha van egy lakásom, nem adom oda valakinek 99 évre bérleti díj nélkül úgy, hogy még a konyha felújítását se vállalja be biztosra ez idő alatt. Lázár János erre készül most az ország legértékesebb és legfontosabb pályaudvaraival – büszkén el is mondja a tv-ben” – írja az Orbán-kormány volt közlekedési államtitkára, Vitézy Dávid az Orbán-kormány jelenlegi tevékenységéről és a jelenlegi közlekedési miniszterről, Lázár Jánosról. A Budapest és Környéke hírportál legfrissebb híreit ide kattintva éred el! A Facebookon már 252 ezernél is többen követnek minket.
Kiemelt kép: Vitézy Dávid és Lázár János – a fotó Adobe Ai mesterséges intelligencia felhasználásával készült.