Munkaanyagot mutatott meg a Rákospalota-Újpest állomásának átépítéséről a Budapest Fejlesztési Központ vezetője. Elvben készülnek egy esetleges metrókapcsolatra is.
Egy romhalmaz
Rákospalota-Újpest ma Budapest egyik legelavultabb vasútállomása. Szűk, nem akadálymentes peronok, hiányzó perontetők, lelakott környezet – állapítja meg posztjában Vitézy Dávid a Budapest Fejlesztési Központ vezetője. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Átalakuló vágánykép
A közlekedési szakember arról ír, hogy az elmúlt hónapokban véglegesítették a jövőbeni vágányképet, két középperon fogadja majd a váci és veresegyházi vonatokat a jövőben.
Ilyen lesz az új állomás és környéke
A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!
Egyeztetnek
A közösségi oldalán megmutatta a terveket amelyeket csütörtökön egyeztették a IV. és a XV. kerület főépítészeivel és a főváros szakmai stábjával. Ez azt is jelenti: a végleges építészeti tervek még változni fognak, a látványtervek még koncepcionális szintűek.
Középperonok lesznek
Ami biztos – írja Vitézy Dávid, hogy a Rákospalota-Újpesten a szűk peronok helyét tágas, akadálymentes, fedett, korszerű középperonok veszik át, de a történeti állomásépület megmarad és megújul.
Aluljáró
A peronok déli irányba tolódnak el, északi kijáratuk lesz a mai állomásépület környékén, déli végük közelebb kerülnek az Árpád úti felüljáróhoz, ahol úgy gyalogos és kerékpáros aluljáró kötné össze Újpestet Rákospalotával.
Látványos lesz az aluljáró lejárata is
Lesz-e P+R parkoló?
Mindenképp épülnek új B+R kerékpártárolók és szeretnének P+R parkolót is, bár ebben még nincs egyetértés az önkormányzatokkal.
Metróban is gondolkodnak
Az M3-as metró északi meghosszabbításának BKK által készített terveihez illesztik az elképzeléseket, ha egyszer megépül a metró, színvonalas átszállópont jön majd itt létre vasút és metró között.
Mint egy villamos
A Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiában az szerepel, hogy Rákospalota-Újpestről óránként 8-10 vonat induljon a Nyugatiba a 70-es és 71-es vonalak fejlesztése nyomán. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.
Kiemelt kép: Az új állomás látványtervei – Forrás: Facebook/Vitézy Dávid