Évekig senki sem volt kíváncsi a közlekedők véleményére, most hirtelen három ügyben is a véleményünket kérik. A BKK a nagykörúti biciklisávokról kérdez, a Budapesti Fejlesztési Központ az elővárosi vonalakról érdeklődik és 10 ezer forintos utalványt kínálnak a kutatás résztvevőinek, Dunakeszin pedig már be is fejeződött a helyi buszokkal kapcsolatos konzultáció és bejelentették az utasok véleménye alapján módosított menetrendet.

Ahogy azt tegnap itt a BudaPestkörnyéke.hu hírportálon az elsők között megírtuk, a BKK szeretné megismerni a véleményünket arról, hogy menjenek, vagy maradjanak a bringasávok a Nagykörúton.

A közlekedési vállalat online kérdőíves módszerrel dolgozik és azt ígérik, hogy figyelembe veszik a beérkezett válaszokat akkor, amikor arról döntenek, hogy szeptembertől is maradjanak-e a bringasávok a körúton.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Ezzel párhuzamosan egy másik közvéleménykutatás is folyamatban van. A Budapesti Fejlesztési Központ az elővárosi közlekedési szokásokat szeretné feltérképezni, ugyanis a szervezet irányításával készül a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia, amelynek legfontosabb célja a vasút versenyképességének és kapacitásának növelése az agglomerációs közlekedésben.

Most fókuszcsoportos beszélgetésekre várják jelentkezőket, akit érdekel ide kattintva lehet jelentkezni. Azt kérik, azok jelentkezzenek a kutatásra, akik rendszeresen ingáznak Budapest és valamelyik agglomerációs település között. Járhatnak akár autóval, akár busszal, akár vonattal, akár ezek kombinálásával és ráérnek szeptember 1-jén vagy 2-án nagyjából másfél órára.

A résztvevők reprezentatív kiválasztása érdekében kialakított szempontok szerinti jelentkezők közül érkezési sorrendben kérik fel a beszélgetések résztvevőit. Az ő idejüket és energiájukat 10 000 forint értékű vásárlási utalvánnyal honorálják a beszélgetés végén.

A kutatásról azt írta Vitézy Dávid a Budapesti Feljesztési Központ vezérigazgatója, hogy az a számos elővárosi vasútfejlesztés, aminek az előkészítése már elkezdődött vagy a közeli jövőben elkezdődik, akkor tudja csak igazán a térség lakóinak javát, a dugók csökkentését, a levegőminőség javulását szolgálni, ha a jelenlegi és a potenciális jövőbeni utasok igényeinek megfelelően valósulnak meg.

Ahhoz viszont, hogy a lehető legpontosabban megismerjük ezeket az igényeket, feltétlen szükségünk van olyan ingázókra, akik vállalják, hogy beszélnek a tapasztalataikról és elvárásaikról – írta az igazgató.

Dunakeszin a népakarat alapján döntöttek

Dunakeszin lezárták azt a konzultációt, amely arról szólt mikor és merre járjanak a helyi buszok. A napokban kihirdették a döntést: augusztus 31-től egyszerűsödik a menetrend, az emberek véleményét, meglátásait is beépítették a rendszerbe.

Legfőbb változtatásként racionalizálta az önkormányzat a menetrendet. Augusztus 31-től, a lakótelep felől érkező buszok a dunakeszi nagyállomásra mennek és nem a Gyártelepi vasútállomásra. Így a járatok megállnak a szakorvosi rendelőintézetnél is, és egész nap folyamatosan biztosítják a közlekedést – írja a Dunakeszipost.hu.

A város többi részéből érkezők számára, a másik járatra való átszállási lehetőség is a dunakeszi nagyállomásnál lesz. További változás, hogy a vonatok valós érkezéséhez igazítva 5 percet állítottak az indulási időpontokon ezzel több időt hagyva az átszállásra.

Kiemelt kép: Tolongó utasok a Kelenföldi pályaudvaron – Fotó: BPK