Helyi népszavazás lehet a 7. kerületben. Arról dönthetnek a lakók, hogy akarnak-e a parkolóhelyeken presszóteraszokat. Az önkormányzat ellenzi, szerintük így kevesebb lenne a parkolóhely, a támogatók azt mondják, hogy egy vendéglátós akár 1,5 millió forintot is fizet a járda melletti parkolóban kialakított teraszért, ezt pedig zöldfejlesztésre költhetné a kerület.

A 7. kerületben másként alakultak a dolgok

Niedermüller Péterék vélhetően nem nagyon kedvelik a Szabad Bisztró elnevezésű vendéglátóegységet, mert többször szembementek az önkormányzat akaratával. A Covid után a legtöbb kerület úgy segítette a vendéglátósokat, hogy ingyen biztosítottak nekik teraszhelyet az utcán. A 7. kerület nem követte a többi kerület példáját. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Terasz a teherautó platóján

Amikor a Szabad Bisztró tulajdonosa ezt tavaly szóvá tette, hetekig nem is válaszolt nekik a Niedermüller Péter vezette önkormányzat. Erre a bisztrósok béreltek egy kisteherautót, a platóját asztalokkal rendezték be és leparkoltak a bisztrójuk elé. Így lényegében lett egy teraszuk egy parkoló teherautón.

Köszönjük, hogy a forgalmas napokon már 300 ezren olvastok minket! Ezzel Magyarország Top 15 hírportálja közé került a BudaPestkörnyéke.hu – részletek itt.

 

2 milliós bírság

Az önkormányzatnak ez nem tetszett, azonnal 2 milliós bírsággal fenyegették meg a presszót és követelték, hogy vigyék el az asztalokkal teli teherautót. Lényegében ez az ügy előzménye, amely most jutott el odáig, hogy a Szabad Bisztró tulajdonosai helyi népszavazást kezdeményeznek.

Terasz a parkolóban

A vendéglátósok arról akarják meggyőzni a kerületben élőket, hogy mindenkinek jobb lenne, ha a bisztrók előtti parkolóhelyeken teraszt lehetne csinálni. Érveik között az egyik legjobban hangzó talán az, hogy az ott lakó autósok a parkolóhelyért fél évre 2 ezer forintot fizetnek, míg egy vendéglátós arra a 10-12 négyeztméterre 800 ezret, vagy akár 1,5 milliót is kiperkál, vagyis a kerület és a lakók is jobban járnának.

Zöldítő fejlesztések

A népszavazás kezdeményezői szerint az így keletkezett bevételt zöldberuházásokra, faültetésre, parkosításra használhatná az önkormányzat, így az ottélők életminősége is jobb lenne.

Az autósoké a közterület 60 százaléka

Hozzáteszik a szervezők, hogy Budapesten a közterületeken az autóhasználat óriási fölényben van. Míg Erzsébetvárosban az autós közlekedés a közterületek 58 százalékát foglalja el (az úttestek 39, a parkolóhelyek 19 százalékot), addig a gyalogosok csak 36 százalékot (ebből foglalnak el a vendéglátó teraszok kevesebb mint 1 százalékot), a zöldterületnek pedig mindössze 6 százalék jut.

6 ezer aláírás kell

Ez a felosztás az autóhasználatnak óriási mértékben kedvező közterület-használati szabályozás miatt lett ilyen. A teraszokkal ezen is változtatnának. A Szabad Bisztrónak most 30 nap alatt 6 ezer aláírást kell összegyűjtenie a népszavazásért.

Szavazás az agglomerációban is

Helyi népszavazás legközelebb a közeli agglomerációban Biatorbágyon lesz, ott arról döntenek, hogy a Budapest-Balaton bicikliutat a település házai előtt építsék meg, vagy kerülje el a kisvárost. A távoli agglomerációban, Tatán is lesz helyi népszavazás, ott arról dönthetnek a helyiek, hogy akarnak-e 5 csillagos luxusszállodát a tatai Öreg-tó partján. A BudaPestkörnyeke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: Terasz-teherautó a Szabad Bisztró előtt és Niedermüller Péter, a 7. kerület polgármestere – Forrás: Facebook/Szabad Bisztró/BPK-montázs