Budapest regionális versenyképességét, a fővárosban és az agglomerációban élők életminőségét tovább rontja a kormány azzal, ha leállítja vagy halogatja a központi régió egészét érintő közlekedési infrastruktúra beruházásokat – véli a Magyar Önkormányzatok Szövetsége (MÖSZ).
Egyeztetést sürgetnek
A szövetség közleményt juttatott el a BudapestKörnyéke.hu laphoz. Ebben azt írják, hogy a döntés felülvizsgálata érdekében közvetlen egyeztetést sürgetnek a kormány illetékeseivel. A BudapestKörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el!
Elfogadhatatlan a beruházások megakasztása
„A tervezett beruházások esetleges megakasztása, elhalasztása akkor, amikor a kormány újabb és újabb jelentős, száz és ezermilliárdos nagyságrendű extrakiadásokat vállal, elfogadhatatlan” – hangsúlyozza a MÖSZ Agglomerációs Tagozatának elnökeként a dokumentumot jegyző szentendrei polgármester, Fülöp Zsolt.
Nehezíti az ott élők életét
Felidézik, hogy a szeptember 5-én este a Magyar Közlönyben megjelent kormányrendelet számos budapesti és a fővárosi agglomerációs közlekedési beruházást töröl, ami tovább nehezíti az ott élők életét.
A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!
Ezeket a beruházásokat törölték
Az M0 fővárosi körgyűrű teljes hosszának – benne a Megyeri híd – fizetőssé tétele, a Budapestet elkerülő déli vasúti beruházások, a csepeli és ráckevei HÉV vonal, budapesti vasúti pályaudvari rendszer fejlesztésének, valamint a Millenniumi Földalatti Vasút fejlesztésének és korszerűsítésének leállítása „lehetetlenné teszi az agglomeráció, illetve a főváros közlekedési problémáinak megoldását”. Ugyancsak nehezíti a térségben élők helyzetét – mutat rá a szövetség -, hogy elmarad az új budapesti híd megépítése, valamint az elővárosi vasútvonalak fejlesztése, ahogy az eszközváltási pontok, a P+R és B+R parkolók létesítésének leállítása szintén.
Egységes elvek kellenek
„Mindenkinek tisztában kell lenni azzal, hogy a főváros és a budapesti agglomeráció közlekedési rendszerét csak egységes elvek alapján a kötöttpályás és a közúthálózat összehangolt fejlesztésével lehet megoldani, ami a kormány mostani döntésével lehetetlenné vált” – írják.
Nem lehet kukába dobni
Hozzáteszik: „nem lehet egyetlen kormányrendelettel kukába dobni egy jól kidolgozott elképzelést, és tovább nehezíteni a térségben élők mindennapjait. Együttes gondolkodásra van szükség”.
Vonják be őket a döntésbe
A Magyar Önkormányzatok Szövetsége ezért aztán azt kéri a kormánytól, hogy gondolják át újra a döntésüket, és vonják be az érintett települések vezetőit, az országos önkormányzati érdekszövetségeket, valamint a Budapesti Agglomerációs Fejlesztési Tanácsot (BAFT) egy mindenki számára elfogadható megoldás kidolgozásába.
Felháborodott lakosság
Ahogyan arról a BudaPestkörnyéke.hu is beszámolt, felmerült annak a lehetősége, hogy az Építési és Közlekedési Minisztérium a teljes M0-s autóutat fizetőssé tenné. A kormány tervezete nagy felháborodást váltott ki országszerte, és Budapest főpolgármestere is kiborult a tervezet miatt. Karácsony Gergely ugyanis úgy véli, ezzel a budapestieknek okoznának kárt, a tárca azonban azt mondja: erre találták ki a vármegye matricát.
Plusz bevétel
Az Építési és Közlekedési Minisztérium egyértelműen a körülbelül 150 milliárd forint plusz bevétel reményében írná át az útdíjak szabályozását, amelynek egyik sarkalatos pontja, hogy az M1-es és az M5-ös, illetve az M4-es és az M3-as autópályákat összekötő szakaszainak bevonásával az M0-s autóút teljes egészében fizetőssé válna. A BudapestKörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el!
Kiemelt kép: illusztráció