Állítólag levelet írt Tarlós István, Budapest korábbi főpolgármestere Orbán Viktornak. Tarlós sok beruházást leállítana ugyanakkor megépítené az M0-ás hiányzó budai szakaszát.
Most lenne megfelelő alkalom sietve összevonni a MÁV-ot és a Volánt. A MÁV szárnyvonalakon gyér a forgalom, a Volán ezt könnyen kiválthatná. Az összevonás ráadásul most mérsékeltebb hullámokat verne a médiában, ellenzéknél, szakszervezeteknél – javasolja Orbán Viktor miniszterelnöknek írt levelében Tarlós István, amit a Népszava szellőztetett meg.
Az önkormányzati választások után országos közlekedési és közszolgáltatási infrastruktúra fejlesztéséért felelős miniszterelnöki megbízottá kinevezett politikus 19 pontban szedte össze a pandémia idején meghozandó közlekedési tárgyú javaslatait.
Budapest előző főpolgármestere a Népszava birtokába került levél elején hangsúlyozza, hogy a felsorolásban nem állított fel fontossági sorrendet, elképzeléseit az egyszerűség kedvéért ömlesztve írja le.
A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!
Tarlós István mindjárt a lista élén leszögezi, hogy elő kell segíteni, akinek lehetősége van rá, ne használja a közösségi közlekedést. Az ingyenes parkolás átmeneti bevezetésével elérhető, hogy kevesebben tömegközlekedjenek – írja.
A levél két héttel az ingyenes parkolásról szóló kormányrendelet aláírása előtt született. Orbán Viktor – Tarlós István szavaihoz kísértetiesen hasonlóan – azzal magyarázta az intézkedést, hogy az emberek közötti biztonságos távolság fenntartása „a zsúfolt tömegközlekedési járatokon nem vagy csak korlátozottan lehetséges, ezért fontos, hogy aki tudja, használhassa a saját autóját.”
Mindezek fényében különösen érdekes mit javasol még Budapest korábbi vezetője. Időben elcsúsztathatónak, de akár véglegesen elhagyhatónak tartja a fogaskerekű-projektet, mondván kicsi az utasforgalma, használata inkább nosztalgikus időutazásnak tekinthető és autóbusszal könnyedén kiváltható. Egyébként is nem kell folyton a kötöttpályát preferálni – írta.
Szintén felejthetőnek tartja a libegő megújítását, sőt szerinte be is zárható, mivel „megszűnőben az érdeklődés iránta”.
Elvethetőnek tartja az M2-es metró és a gödöllői HÉV összekötését is, mert nagyon drága és nem gazdaságos. Ő maga – árulja el – korábban csak a 16. és a 17. kerületi polgármesterek kedvéért támogatta a projektet.
Elmaradhat szerinte a budai fonódó második üteme is, amit a Garancsi-féle BudaPart lakóparkot és irodanegyedet kötné be a közösségi közlekedési hálózatba, mivel az „oda pályázó emberek jövedelmi átlagszínvonala, úgysem azt ígéri, hogy tömegközlekedésre hangolódnának”.
Halaszthatónak tartja az M3-as metróvonal Káposztásmegyerig történő meghosszabbítását, a 2-es villamos vonalának felújítását és a pesti rakpart alatti víznyomócső cseréjét is.
Tarlós István felgyorsítaná a Millenniumi Földalatti Vasút korszerűsítését és bővítését, lévén ez most a leginkább támogatandó közlekedési beruházás.
Elengedhetetlennek tartja az M0-ás körgyűrű bezárását is, mégpedig az eredeti nyugati és északi nyomvonalon. Az autós közlekedést részesíti előnyben az a javaslat is, amely szerint átmenetileg felfüggesztené az autópálya-útdíjak fizetését.
EZ ÉRDEKELHET! Az M0-ás nyugati szakaszának építéséről itt találod az eddigi cikkeinket.
Kiemelt kép: illusztráció, a Főpolgármesteri Hivatal átadás-átvételekor készült – Forrás: Városháza