A fenti tértépen 16951 pöttyöt látsz. Mindegyik egy balesetet jelöl. A rendőrségi adatok alapján a legtöbb karambol péntekenként 16 és 17 óra között történik. Az agglomerációban a legtöbb halálos baleset az M2-esen és az 51-es úton volt.

A Központi Statisztikai Hivatal látványos interaktív térképet készített a rendőrség baleseti adatait felhasználva. Magyarországon 2018-ban összesen 16951 személyi sérüléssel járó baleset történt, ez látszik a fenti térképen.

A péntek délután a legveszélyesebb

Az utóbbi évek adatai alapján a legtöbb baleset péntekenként délután 4 és 5 óra között, a legkevesebb vasárnaponként történik. Az év legveszélyesebb hónapjai a július és az augusztus.

Hétvégeken több a piás baleset

16 951 balesetből 1 442-t okoztak ittasan 2018-ban. Az ittasan okozott balesetek száma hétvégenként megnő. Egy hosszabb, csökkenő tendenciát mutató időszak után 2012 óta újra nőtt a balesetek száma. Ezt minden bizonnyal a gyarapodó autóforgalom is okozhatja.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!

Buszbaleset az M3-ason – Fotó: MTI

Halálutak az agglomerációban

2018-ban már 12%-kal több baleset történt a hazai utakon, mint 2012-ben. 2018-ban 633 fő halt meg balesetben, ami több, mint Szántód lélekszáma. Balesetek országszerte előfordulnak, de a kiemelt képen látható térképen jól kivehető, egyes útszakaszokon a sűrűsödésük a 2015–2018 időszak adatai alapján.

A halálos kimenetelű balesetek száma alapján leginkább az 52., 51. és az M2 utak egy-egy szakasza szolgál rá a halálút megnevezésre. A 2018-ban meghalt 468 járművezető és utas közül 268-an (57%) nem használták a biztonsági övet. A súlyos sérüléssel járó balesetek esetében ez az arány rosszabb: a súlyosan sérültek 62%-a nem volt bekötve a baleset bekövetkezésekor.

Ha már megtörtént a baleset, a biztonsági öv használata meg tudja akadályozni a súlyos vagy halálos sérülést – írják a kutatásban. A KSH eredeti anyagát ide kattintva tudod megnézni.

Kiemelt kép: KSH baleseti statiszika térkép – Forrás: KSH