Az újonnan kialakított biciklisávok azonban nagyban megnehezítik a mentőautók közlekedését – erről írt Facebook oldalán az OMSZ. A főpolgármester kabinetfőnöke szerint ez nem igaz, mivel korábban ott parkolók voltak. A mentők legfrissebb közleménye szerint ez nem igaz.

Nem tudnak közlekedni

Bár a mentők is támogatják a biztonságos kerékpározást a fővárosban, az újonnan kialakított biciklisávok azonban nagyban megnehezítik a mentőautók közlekedését. Ahogy írtunk róla, a mentők szerint a buszsávokból kialakított kerékpárutak ahhoz keskenyek, hogy „a mentőautó biztonságosan haladjon rajta, az oszlopok ráadásul még a parkolást is megnehezíthetik egy-egy helyszínen.” Hozzátették: próbálnak alkalmazkodni az új helyzethez, de ez nem mindig egyszerű, ezért a közlekedők megértését kérik. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Eddig parkoló autók voltak ott

A mentők közleményére Karácsony Gergely budapesti főpolgármester kabinetfőnöke, Balogh Samu reagált a Facebookon, akinek a mentők posztjához csatolt fotóval kapcsolatban is volt kifogása. „A képen látható helyen korábban parkolósáv volt, tehát parkoló autók foglalták el a sávot gyakorlatilag állandóan.”

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol!

Biztonság a lényeg

„Úgy látszik az OMSZ kommunikációsát ez korábban nem zavarta, Budapest első védett kerékpársávjai most viszont igen” – írta. A kabinetfőnök szerint a legfontosabb a biztonság, és felveszik a kapcsolatot az OMSZ-szel, hogy közösen megoldást találjanak a felmerülő problémákra.

Újabb reakció

Erre reagáltak a mentők: a főváros nem egyeztetett a mentőszolgálattal a közlekedésszervezési intézkedésekről, de a közlekedésszakmai konzultáció során készséggel állnak rendelkezésükre – válaszolta az Országos Mentőszolgálat sajtószóvivője, Győrfi Pál a Telex kérdésére.

Előbb kellett volna konzultálni

„Bár bizonyára jobb lett volna mindezeket a bóják kialakítása előtt lefolytatni” – tette hozzá. A mentőszolgálat azt írta „a bójákkal elhatárolt kerékpársávok kialakítása bizonyára sok szempontból vizsgálható, mi a mentők közlekedésének szempontját világítottuk meg”.

Így volt korábban

„Nyilvánvaló, hogy minden olyan tényező, ami szűkíti az utakat, csökkenti a közlekedésre alkalmas sávok számát, nehezíti a dolgunkat. A buszsávokat a megkülönböztető jelzést használó gépjárművek vezetői jól ki tudják használni egyrészt úgy, hogy a feltorlódott kocsisorok mellett elhaladnak, másrészt úgy, hogy az autósok oda húzódnak le a szirénázva érkező mentőautó elől.

Nem tud haladni a mentő

Amennyiben a forgalmi sávok számát fizikai akadállyal csökkentik, a mentőjármű vezetője a fenti megoldásokat nem tudja alkalmazni, így forgalmi dugó, torlódás esetén nehezebben, lassabban tud előre jutni” – írták.

Téved a kabinetvezető

„Balogh Samu főpolgármesteri kabinetfőnök úr téved, amikor azzal érvel, hogy a most bójákkal elhatárolt, közlekedésre alkalmatlanná tett forgalmi sávok korábban autók parkolására szolgáltak, hiszen úgy az Üllői úton (számos kórház és klinika megközelítési útvonala és a mentők gyakori kivonulási útvonala), mint a Váci út nagy részén (a mentők által szintén gyakran használt útvonal) eddig lehetőségünk volt mindhárom forgalmi sávot kihasználni” – tették hozzá.

Baj van a lámpákkal is

De nem csak a védett biciklisávok kialakításával van gondjuk a mentősöknek, mint írják, „a mentő-gépkocsivezetők tapasztalata szerint a közúti jelzőlámpák átprogramozása sem követte a forgalomszervezési intézkedéseket, ami nehezíti az autók kereszteződéseken való áthaladását, tovább növelve a torlódást”.

Napi ezer riasztás

A fővárosi mentőegységek naponta mintegy ezer riasztást kapnak, és a tavalyi évben közel ötmillió kilométert futottak a közutakon. A BudaPestkörnyéke.hu legfrissebb híreit ide kattintva éred el.

Kiemelt kép: illusztráció