Az M0-ás nyugati szektorának Adyliget mellett történő elvezetését szeretné megakadályozni a helyiek egy csoportja. Szerintük az M0-ás nyugati szektora a hamarosan megépülő R11-es út lehetne, amely Zsámbéktól nyugatra köti össze Esztergomot az M1-es autópályával.

Az M0-ás nyugati szektorának építése kapcsán létrehozott Facebook csoport, amolyan vitafórumként üzemel. A moderálását átvette a II. kerületi önkormányzat, így az itt megjelenő vélemyének, hozzászólások az építkezéshez szükséges lakossági véleménynyilvánítás hasznos csatornája.

A BudaPestkörnyéke.hu agglomerációs hírportál elődje, a Budapest Környéke című újság 100 évvel ezelőtt már ismert kiadvány volt az agglomerációban. A cikkeinket havonta 300 ezer alkalommal olvassák el az interneten. Köszönjük, hogy te is itt vagy!

Ahogy a lakossági fórumokon, úgy az online felületeken is leginkább az adyligetiek aktívak. Minden érvük arról szól, hogy az M0-ás hiányzó szakasza ne a közelükben épüljön meg.

A Budapest és Környéke hírportált az erősebb napokon már százezrek olvassák. Olyan portálokkal vagyunk egy listán, mint a Telex, Origo, Index, Blikk, az RTL és a TV2 weboldalai. Köszönjük, hogy most te is minket olvasol! A legfrissebb cikkeinket ide kattintva éred el!

Az M0-ás tervezett nyomvonalának térképét ebben a cikkünkben lehet megnézni, klikk ide!

19 km és kész is lehet az M0-ás

Az Adyligeten élő Fézler Istvánné, okleveles építészmérnök a minap részletesen megindokolta, hogy az M0-ás nyugati szakaszának nyomvonalát miért érdemesebb a Zsámbéki-medence nyugati pereménél elvezetni és a leendő R11-es útból M0-ást csinálni.

Szerinte az M0-ás északi szektorának Ürömnél a 10-es útba történő becsatlakozása már tulajdonképpen eldöntött és biztosan megépülő szakasz. Az R11-es útnak (amely az M1-est köti össze majd Esztergommal) lenne egy lecsatlakozása a 10-es útra Piliscsabánál. Az építészmérnök szerint a piliscsabai kereszteződés és az Üröm közti 19 km-es szakaszt kellene megépíteni, hogy összekössék az R11-est az M0-ás északi szektorával és ezzel tulajdonképpen kész is lenne a teljes körgyűrű. Így nem lenne szükség arra, hogy alagútban, Adyliget szomszédságában vezessék el az M0-ás nyugati szektorát. Az R11 egyes út nyomvonalát itt lehet megtalálni.

Sokan, főleg az adyligetiek dicsérték a bejegyzést, amit itt lehet elolvasni. Nem mindenki látja azonban ilyen egyszerűnek az M0-ás nyugati szektorának nyugatra terelését. Egy hozzászóló arra hívta fel a figyelmet, hogy „A körgyűrű uniós támogatásból fog készülni, ezért is hozták 2022-ig előre. A sietség oka az, hogy eddig van keret, későbbiekben még az sem világos, hogy egyáltalán kapunk-e bármilyen unios pénzt.” – írta a hozzászóló.

Üléspontból álláspont

Egy másik bejegyzésben azt írja az adyligeti mérnökkel vitázó férfi: „Örök igazság, hogy mindig az üléspont határozza meg az álláspontot. Ön itt lakik, ellenérdekeltnek érzi magát és erre varrja fel gombként az alternatív javaslatot. Gondolom, ha Piliscsabán lakna, akkor talán éppen erre találná meg az ideális nyomvonalat.”

Ki számít lakosságnak?

Mivel az adyligeti mérnök többször lakosságról, lakossági érdekről beszélt, a bejegyzéséből nagykovácsiban élőnek tűnő férfi azzal folytatja a mérnök kiosztását, hogy: „Ön mit is ért lakosság alatt? A lakosság önnek az, aki ugyanúgy gondolkodik, mint ön. Aki nem, az egyszerűen nem is létezik.

Tudomásul kell venni, hogy lakóhelytől és közlekedési szokásoktól függően eltérő egyéni vélemények vannak, megengedve az egyén jogát a tévedéshez, függetlenül attól, hogy őt ön „lakosság”-nak minősíti-e vagy sem.

Budakeszin 24-ből 20 órán át dugó van a Fő úton. A Hűvösvölgyi út, Szilágyi Erzsébet, Kapy út stb. lakói évek óta nyögik a II/A átmenő forgalmát. Ők lakosság-e vagy sem? Nekem Nagykovácsiból Dunakeszi jelenleg 100 perc, M0-án 15 lesz. Én lakosság vagyok-e avagy sem? Tudomásul kell végre venni, hogy nincs egyéni érdek, csak közérdek. Nincs olyan útvonal, amitől mindenki tapsikolna, amit senki se ellenezne. Egyszerűen nincs.” – fejezi be a hozzászóló.

Egy másik bejegyzésben arról írnak, hogy aláírást kellene gyűjteni az építészészmérnök hölgy javaslata mellett és fel is ajánlkoznak támogatónak.

Itt a BudaPestkörnyéke.hu agglomerációs hírportálon folyamatosan figyeljük az M0-ás nyugati szektorával kapcsolatos fejleményeket. Az eddigi cikkeinket itt lehet elolvasni. 

Kiemelt kép: Budapestkörnyéke.hu illusztráció